Alla inlägg under augusti 2009

Av Fredrika - 31 augusti 2009 19:53

Idag har vi haft våra första lektioner! Kul kul! Träffat och pratat med fler roliga människor också! Alltid lika roligt! :) Sen har vi ju haft friskvård också, så jag och en till var ute i skogen och gick! :) En och enhalv timme! Innan det hade vi spelat två matcher brännboll! Bra motion! Nu på kvällningen har vi lagat mat, de andra två gjorde kyckling och pasta jag var lat och värmde en paj! Fast jag fick diska allt sen! Nu väntar bara tv tittande och prat med någon som ringer och sen sängen!!!! Är lagom trött nu!! :)

Av Fredrika - 29 augusti 2009 18:52

Det har varit en ganska meningslös dag här. Var nere på noret i förmiddags. Det betyder alltså att jag var nere i Leksand för er som inte förstår och inte är dalmasar! Köpte mjölk och lite annat småplock! Längtar tills mina andra saker kommer upp! Jaaa... Annars har jag väl inte gjort så mycket, städat lite, plockat och ändrat om lite i de få saker som faktiskt är här... Lagat mat... Läst i en ny bok jag köpte idag... Bäddat fint i sängarna... Tagit det lugnt helt enkelt! Just nu sitter jag här och har absolut inget att göra! Någon som har något förslag? Det är ganska tråkigt här just nu för nästan alla har åkt hem, är nästan ensam på min våning... Oj, nu skramlar det av flaskor i trappan... Kan det kanske vara någon fest på gång?! Det är ganska skönt här för det finns tre, eller egentligen fem olika hus att bo i, Götaland, Svealand och Kruth. Sen finns det två till där de som läser korta kurser och de som är asylsökande bor. I alla fall, på Kruth är alla festerna och allt håll i gång, och jag bor på Svea, dvs. Långt bort från Kruth. Så om jag vill kan jag gå dit och vill jag inte behöver jag inte! Smart! Hade varit värre om jag bott där för då hade man nog inte kunnat sova så många helger! :) nu bor jag perfekt, vi har typ mys-kvällar här på Svea! När alla är har vill säga! Haha! Blir ju inte så mysigt när man är ensam! Nu vet jag inte vad jag ska göra! Men hör gärna av er, jag är inte död, jag har ju bara flyttat!

Av Fredrika - 28 augusti 2009 20:31

Varför beställer folk in en dubbel ost hamburgare med stor pommes frites och cola light?!

Av Fredrika - 28 augusti 2009 12:30

Nu är det äntligen helg!! Jippie! Och i helgen blir jag ensam på min våning! Så jag får gå till något annat hus och umgås! Men jag ska nog mest sova, för jag är så trött, så trött! :)

Av Fredrika - 27 augusti 2009 15:26

Jo men idag då... Hmm... Lekar i tvärgrupperna igen. Fast på skola och i skogen istället. Har varit riktigt roligt, mycket flams och trams! :) I morgon kommer några snubbar från sdr och pratar, sen ska vi spela klart brännbollen och vid lunch slutar vi! Då ska jag traska in till Leksand och handla, så jag har något att äta i helgen! :)

Av Fredrika - 26 augusti 2009 13:40

Brännboll i ösregn! Det gick faktiskt ganska bra! Inte så fasligt tråkigt som jag trodde! Det tråkigaste var väl att gå in till leksand, fem kilometer på en smal trafikerad väg! Men det gick det med, ingen som blev överkörd! Helt otroligt! :) nu är vi hemma igen, och har bastat! :) skönt att man är varm och torr igen! :) snart är det matmöte! Och sen ett annat möte och efter det är det mat! Och antagligen någon aktivitet på kvällen! Hoppas det blir något kul!

Av Fredrika - 26 augusti 2009 07:22

Jaha, och idag regnar det. Och idag ska vi traska in till Leksand för att spela brännboll... Sen traska hem igen... Känner mig inte så värst laddad. Gillar inte brännboll och gillar inte regn!

Av Fredrika - 25 augusti 2009 12:27

Jaha! Då var det ny dag och nya tag! Vi har haft lektion i svenska med tolktvåan, roligt och intressant! Nu ska vi få en rundvandring i Leksand! Inte för att det är så stort, men något att göra i alla fall! Sen vet jag inte riktigt vad som händer i kväll! Vi får väl se!

Ovido - Quiz & Flashcards