Alla inlägg under november 2009

Av Fredrika - 30 november 2009 18:32

De säger att man ska prata om det... Men vem fan vill lyssna då? Vem vill lyssna på mitt snack om hemska saker som har hänt? När inte ens jag själv vill göra det?! Vad ska jag säga? Ska jag berätta allt hemskt utan krusiduller eller ska jag hoppa över de värsta bitarna, då kan det ju lika gärna kvitta. Vem vill höra något hemskt ältas och åter ältas, det är ju inte direkt så att man kan stänga av öronen och sluta lyssna. Vem vill???? Vill ju inte ens själv... Vem vill höra när jag undrar och undrar och undrar, men aldrig hittar något svar? Vem vill höra exakt hur förvirrad jag är? Vem orkar lyssna? V-E-M??? 



                                                                            
     


  

Av Fredrika - 30 november 2009 12:08

Nu har jag samlat lite mod, och tänker skriva upp massa fina/söta/bra/gullliga sms!


"Du är en ängel=)" - Från Josefine, när jag hade städat våran replokal... Hade till och med dammsugit.


"*falsk hög sång* don't wanna be ALL BY MYSELF! Hur går det?" - Från Axel som inte ville åka ensam till peace & love i Borlänge.


"Öhh... VA?! Om jag får veta vad felet i hans pyttelilla kuk till hjärna är så åker jag gladerligen dit och åtgärdar det med en skruvmejsel!   " - Alex om någon som var dum mot mig.


"För när ni två är fulla så är ni de jobbigaste människorna jag kan komma på   " - Josefine om mig och Axel.... Vi är väl aldrig jobbiga?! Inte fulla heller för den delen...


"Att vara liten är bra, men att vara liten söt och charmig är helt klart det bästa!! =) puss!" - Min underbara syster!


"Ja, men man kan ju berätta på ett snällt sätt! Och under har ju skett, än är hoppet inte ute! Man behöver inte acceptera den, däremot kan man göra det bästa av situationen och det tycket i alla fall jag att du gör!" - Från Elton, hon är bäst ibland.


"Vet du? En sak som jag tycker att du är mycket bra på är att bry dig om engagera dig och våga ta tag i saker. Det är en mycket bra egenskap!" - Från min underbara syster igen, fick det på min födelsedag. Det gjorde min dag, den dagen!


" Hälsa bröd att hon är söt, jag kommer aldrig att glömma henne.... Kram, Frasse" - Ett sms från Frasse som han skickade till Axel som i sin tur sickade det vidare till mig! Den dagen mådde jag också bra!


"Hej på dej hoppas jag inte stör fast det gör jag säkert de är ganska kallt å en aning tomt här men jag överlever, Tänkte bara önska dej en godnatt kram med en =)" -Sött, sött, sött, sött!!


"Hej förlåt om jag stör.. Hittar inte mina nycklar.. Skulle jag kanske kunna få sova hos dig?:$" -Gulligt om ni frågar mig. Självklar får man sova hos mig om man skickar ett sånthär gulligt sms! :)


"Hej "busig"   Tyckte du såg lite ledsen ut när du lämnade klssrummet,hoppas allt är ok?! Kram sköldpaddan" - Klart man inte kan vara nere när man får ett sånt här gulligt sms. Tilläggas skall väl att mitt person tecken är "busig" och personen som har skickat sms:ets persontecken är "Sköldpadda".


"Då går jag direkt efter att lektionen har slutat så möts vi någonstans på vägen.

Kram

*********" - Från min granne, snällare granne och kompis får man leta efter.


"Alltid västanvik jag tror jag kan tala för fler när jag säger att i våra hjärtan.. Du har iaf slagit ner i mitt likt en haubits granat ^^ puss på dig" - Är det inte sött så säg?!


Av Fredrika - 29 november 2009 20:10

Ett hus som jag vekligen trivs i. Tycker om det i massor. Har för övrigt fått världens sötaste sms idag. Kanske lägger upp det här någon gång när jag känner mig tillräckligt modig.

Något jag tycker mycket om  

Av Fredrika - 29 november 2009 11:20

Varför ska alla bara dö hela tiden... Kan man bara inte hitta på något som gör att alla blir odödliga. Orkar inte mer nu, vet inte vad jag ska ta mig till...

Av Fredrika - 28 november 2009 14:16

Nej. Jag orkar inget mer nu. En sak till och jag blir ännu mer knäckt. Det funkar inte längre. Suck, vet inte vart jag ska ta vägen, känns som om jag är fast i mig själv.


Usch, fy och blä.


Tur att man har bra kompisar.

Av Fredrika - 25 november 2009 18:26

Den här dagen suger. Har blivit sjukt deprimerad. Orkar inte göra något, orkar inte bry mig mer, orkar inte försöka att inte ta åt mig. Detta är verkligen sämst. Fy fan.

Av Fredrika - 24 november 2009 15:50

Ingen bra dag idag. Har blivit förkyld som en jäkla gnu också. Fy satan.


Grodblad - ur skadeanmälningar till förkäkringsbolagen.

 

1. Olyckshändelsen orsakades av att vägen krökte.


2. Jag trodde att rutan var nedfällt, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den, att det var den inte.


3. Jag kolliderade med en stillastående spårvagn som kom från andra hållet.


4. Den döde kom lugnt och stilla cyklande från vänster.


5. Jag körde över en karl, han erkände att felet var hans, för han hade blivit överkörd tidigare.


6. Det fanns en mängd åskådare men inga vittnen.


7. Jag kom till en centrifug som delade vägen i två delar.


8. Jag hade kört i 40 år när jag råkade somna vid ratten.


9. Jag sammanstötte med ett stationärt träd.


10. Efter olyckan var min fru värre än innan. Jag hoppas ni tar hänsyn till det.


Av Fredrika - 23 november 2009 22:30

Får man bifoga en fil om man mejlar till ett fängelse?

Det är dags att ta klimatförändringarna på allvar - vi kan inte bara låtsas som det regnar!

Eftersom den nya fotbollsarenan

– och dess namn och smeknamn – är en angelägenhet för hela Göteborg borde man kanske helt enkelt ha kallat den Stadsplanen?

Hon råkade snubbla rakt in i ett handarbetande sällskap och fick besvär med stickningar i kroppen.

Om man vill ägna sig åt hundavel på ett seriöst sätt är det viktigt med etik. Det är också bra att ha en tik.

Arbetet som kvalitetsinspektör på yxfabriken innebär bland annat att man ständigt måste ha ögonen på skaft.

Fotboll och musikaler har mer gemensamt än man tror. Se bara på titlar som Gais and Dolls, Off Side Story, My Fair Play Lady, Spelbar på taket, begreppet Grease-fotboll och de danska supportrarnas sång om att vi e röda, vi Evita.

Två psykologer som möts, säger direkt i mun på varandra; "Hur mår jag"?

- Jag är från framtiden.

- Jaha, när började det?

- Nästa vecka.

Eftersom jag tänker höja min lön, Nilsson, så måste jag tyvärr ge er sparken! :D

Nu é de la kineserna som får första ching på volvo!

 

Det får räcka för idag! Helt klart på bättre humör efter detta, hoppas det varar!


Förresten, dagens låt: Helena av Ted Gärdestad. Mäktigt pianospel! :)

Ovido - Quiz & Flashcards