Alla inlägg under februari 2010

Av Fredrika - 27 februari 2010 17:22

Nu har jag kommit hem till Herrljunga!


Har börjat reda upp oredan som är i mitt rum! Det går sakta men säkert frammåt! Har slängt massa, massa saker ocskså, det känns faktiskt skönt! Otroligt nog! :)


Jag och mamma åkte till mormor i eftemiddags och hälsade på, vi blev lite oroliga när hon inte svarade i telefonen på hela dagen, men det var ingen fara med henne. Bara telefonen som inte funkade som den skullle! :) Ska förmodligen åka tid på tisdag igen, men då ställer jag bilen eller blir avsläppt vid kyrkan så jag får gå de sista tre kilometrarna för det var inte alls roligt väglag. Men lite motion skadar ju aldrig!


Ska väl försöka att städa vidare nu då... Har tröttnat och tycker att det skulle vara färdistädat nu...


Av Fredrika - 25 februari 2010 19:26

Det enda jag har att skriva idag är att jag bävar inför imorgon. Jag vill jättegärna åka hem till familjen igen, MEN jag vill inte att tågen ska vara jättesena och att det ska bli problem med dem. Vill att det ska gå lätt och smidigt ändå, det tar redan tillräckligt lång tid som det är...


Robin ska ut till sin pappa i helgen, jag hoppas att det blir roligt för honom, och att han tar det lugnt!   


Har faktiskt inte planerat så mycket av lovet, vet bara att jag ska ut till mormor, om väglaget tillåter. Det ska bli roligt, var jättelänge sedan nu. Det ser jag fram emot om jag så ska gå sista biten.


Det var allt jag hade på hjärtat för den här gången. Kanske blir något mer innan jag åker?!


Annars så ses vi i Herrljunga nästa gång då!

Av Fredrika - 24 februari 2010 15:42

Jag vill bli Tolk. Jag vill bli teckenspråkstolk. Jag har bestämt det nu.

Vi har haft lektion med en tolklärare idag, pratat om massa saker. Nu har jag bestämt att jag ska kämpa för att bli tolk. Kämpa tills jag har blivit Teckenspråkstolk. Det ska jag göra!

Av Fredrika - 24 februari 2010 08:15

Det är morgon, jag är trött, det är svinkallt ute, det kommer säkert bli en skit dag idag också. MEN det är en föreläsning ikväll som jag tror kommer att vara bra, därför ska jag försöka att hålla humöret uppe. I alla fall utåt. Suck, hade väligt gärna legat hemma i sängen idag. Det hade varit precis vad jag behöver.


Attans att det ska vara så svinkallt då...


Nu väntar skolan... Suck. Har inte alls lust. Men endel saker bara måste man göra, vare sig man vill eller inte. Punkt slut.


Av Fredrika - 22 februari 2010 21:17

Jaha, idag är det ju bara 285 dagar kvar tills Robin MUCKar, om allt går som planerat. Men det vet man ju aldrig om det gör. I alla fall, har försökt att lösa mina dilemman om helgen och lovet, det har inte lyckats så bra... I helgen åker jag hem, hem till lilla Herrljunga bär det av till på fredag eftermiddag om tågen går som de ska. Då har Robin permis, men han får klara sig på egenhand, vilket jag också får försöka att göra. Men helgen efter det?! Var ska jag vara? Hemma? I Falun? Eller Hemma i Herrljunga med Robin?! Har ingen susning. Vi får se helt enkelt.


Vad har hänt idag?! Jo, eftersom att det är måndag är det ju svenska hela dagen och sedan ffvv (Fria Föreläsningar på VästanVik) och dagen avslutas ju med friskvård i Q:s anda. Eller kanske till Q:s lycka?! Vet inte riktigt...


Svenskan var ganska rolig idag, jag klarade grammatik provet så nu slippper jag göra om det igen! Jippie! Vi skulle stava 50 styckna ord rätt, vi diskuterade om man säger: Större än mig eller större än jag. Och hur fel man tycker att det låter.


Förresten, hoppade faktiskt morron promenaden idag, vaknade och det var -25,6 grader plus att jag hade ont i foten efter min lilla vrickning igår (den är faktiskt svullen också...) så jag gick alltså inte i morse. På friskvården senare på eftermiddagen "promenerade" jag... Det vill säga: Jag gick inte alls. Men det var fortfarande kallt och min fot gjorde faktiskt ännu ondare. Just nu är den i högläge, för att det ska sluta bulta. Istället åkte jag in till Noret och handlade lite mat så jag klarar mig veckan ut.


Nu orkar jag inte mer! Tjing på er!


Ps. Jag vill ha VÅR nu! Snälla låt mig vakna till en härlig vårdag imorgon. Låt snön börja smälta snart, jag är trött på kyla och snö nu. Vill ha vår och sommar med en gång!!!

Av Fredrika - 21 februari 2010 20:29

Jaha, då har man kommit hem från en underbar helg då. Det har varit lika fantastiskt som vanligt när man är i Falun. I fredags gick kvällen åt till att vänta på försenade tåg och sen berätta vad som hande hänt i veckan, mycket babbel alltså!


I  lördags tog vi en tripp in till stan efter lite mysig frukost och annat flumm, det blev även en fika. Köpte lite saker vi behövde. Sen bar det av hemmåt igen och matlagning å melodifestival och så givetvis mer flumm!!! Det var kul! Fast melodifestivalen var väl inte så mycket att ha direkt. Det var samma skit som vanligt. Sen sov vi och myste. Idag har vi varit å fikat vid någon skidbana. Mysigt sen var det packning, matlagning och mys för att sedan vänta på det försenade tåget igen...


Nästa vecka blir en jobbig vecka. Jag vill ha lov nu, jag är skoltrött...


Saker jag Måste göra:

  • Skriva ett brev till mormor
  • Läxor
  • Städa
  • Tvätta
  • Ta mer kort
  • Bestämma vart jag ska vara i helgen som kommer.
  • Bestämma vart och hur jag ska göra på lovet.

Suck, det är för mycket för min hjärna nu. Orkar ingenting. Vill bara sova hela tiden. Sova mig igenom hela veckan för att sedan vakna upp och se hur allt har löst sig. Det vore skönt.

Av Fredrika - 18 februari 2010 15:06

Jag känner friheten,

självägandet,

att leva livet lyckligt,

utan begär,

inte vilja ha,

inget - måste ha,

bara leva för att existera,

bara leva för att älska och finnas,

bara vara,

utan någon press,

press på att prestera,

vara bäst,

klara av allt,

bara vara jag -

och lycklig,

 

det högsta pris att betala,

är friheten,

man blir fast av pengar,

man blir fast av fattigdom,

 

man ska passa sig djävligt noga för att bli beroende,

fast i skiten,

klarar man inte av det,

förgörs man,

dag för dag blir lika,

dag för dag blir färglös,

men man hinner inet ens stanna upp och lyssna på en ensam,

men kärleksfull själ,

man hinner inte stanna upp och

upptäcka att varje dag är livet,

som passerar förbi,

 

lev ditt eget liv,

gör det verkligt - levande,

var dig själv,

och Ä-L-S-K-A!!!

Av Fredrika - 16 februari 2010 20:23

Samma fråga varje dag

oftast samma svar

utan att tänka efter

så är svaret redan där

 

När man får frågan

och vill svara tvärtom, än vad man ska

Så håller man tyst om det

och svarar som vanligt

 

Frågan är: Hur mår du?

Du vill ibland säga

Jag mår skit

men svaret blir ändå oftast -

Jag mår bra!



Om sanningen ska fram

är det ingen som begär

att du ska säga

"jag har saknat dig"

till mig

 

det är ingen som begär

att du ska visa några känslor

le

och kasta armarna om

mig

 

du behöver inte vänta

inte ringa

inte tänka

inte offra något just bara

för mig

 

för om sanningen ska fram

är det ingen som begär

någonting så svårt och arbetsamt

av dig.


EN STOL

 

Utnyttjad av alla

Alla har vänt mig ryggen

satt sig på mig och tryckt

ner mig.

Jag är bara en av många,

men vem bryr sig?

Ni tänker:

"Aha, hon är ledig, henne tar vi!"

Jag känner mig sliten,

gammal i förtid

nertryckt

smutsig och förnedrad

utnyttjad

I början var jag snäll

Förut var jag mjuk

Nu är jag hård som sten

Pinar den som sätter sig på mig

Hårdare blir man med åren

av bitterhet...

Ovido - Quiz & Flashcards