Alla inlägg under juni 2010

Av Fredrika - 26 juni 2010 17:33

Det är nu det borde komma ett megafint inlägg om hur mycket jag älskar dig. Men jag kan inte få ur mig någonting nu. Det är helt stopp. Jag är orolig, rädd, ängslig och massa mer saker så jag håller på att dö. Vet inte vart jag ska ta vägen. Det gör ont i mig. Kan du inte bara höra av dig så jag vet vad som har hänt??? Snälla? Jag hoppas för mitt liv att det inte är något allvarligt. Men jag börjar tro det.


Älskar dig.

Av Fredrika - 26 juni 2010 12:15

Idagarna fyller p-pillret 50 år. Om vi inte hade haft p-piller, hur hade vi klarat oss då? Man vill gärna svara att vi varit olyckliga 15 barns mammor. P-pillret har inneburit en sexuell revolution. Om man tar ett litet, litet piller om dagen så kan man ha hämningslöst sex sen, och det blir inga barn heller. Men till vilket pris? Hur mycket har vaginalsexrevolutionen kostat? Mycket.


När man börjar med p-piller går de första tre månadernas energi åt till att låta bli att kräkas, och det lyckas man inte alltid med. Men man ska tappert fortsätta plåga sig i tre månader för att kroppen kanske vänjer sig. Kanske.


P-piller skrivs ut till alla möjliga, i massa olika förebyggande syften. Oregelbundna blödningar, pms, mensvärk, befruktnngar vid samlag. Samtidigt är biverkningarna många. Enligt en Sifo-undersökning för ett tag sedan så uppgav hälften av kvinnorna mellan 15 och 19 år att de har tappat sin sex lust. Bland kvinnor som är 30 eller äldre var det en tredjedel som hade tappat sin sexlust. Förutom att inte ha lust med sex kan man bli nedstämd, gå upp i vikt, få vidrigt humör, svamp på grund av sköra slemhinnor, urinvägsinfektion, vestibulit. Det är nästan ironiskt. Nästan.


Enligt mig är det ingen sexuell revolution så länge kvinnorna försakar sig själva, kroppen, lust, liv och ligg för att männen ska få sin utlösning i dem.

Av Fredrika - 24 juni 2010 18:00

Många dagar utan inlägg, men jag har ju semestrat så det är därför.


Det tog ungefär sex timmar att köra ner till Simrishamn. Nervägen gick bra. Ena dagen cyklade neråt till skillinge och däråt, andra dagen cyklade vi uppåt istället mot Kivik. På kvällarna tog vi bilen och åkte runt och såg saker. Det var kul. Gillar verkligen naturen där. Ska bli miljonär och flytta dit när jag blir pensionär. Det skulle vara härligt att ha ett hus med havsutsikt.


Det tog sju timmar och massa irritation att köra hem. Det var fullt av midsommar trafik som körde konstigt. Ett exempel. Jag kommer och blåser på i 100. På vägen från vänster kommer en bil som stannar vid sitt stopp och sen mitt framför mig kör ut på för hög växel så han kan inte accelerera upp, det går jättesegt. Sen kör han i 80km/h och ojämt resten av vägen. Varför körde han ut mitt framför mig om han ändå sedan skulle sega sig fram? Han orsakade ju världens bilkö??? Det var massa sånt på vägen hem. Man blev sjukt irriterad på folk. Om de har farthållare så får de gärna använda dem, om de inte har de så får de lära sig att köra jämt! Det är så fruktansvärt irriterande att ligga bakom en som kör ojämt!!! LÄR ER!!!


Nu ska jag vila och ta det lugt!

Av Fredrika - 20 juni 2010 12:02

Hade precis skrivit klart mitt inlägg när hela datorn laggar ihop. Ingenting funkar. Men jag får väl så fint börja om igen då.


Just nu är det packning som gäller. Jag och min mamma ska på cykelsemster imorgon. Det ska bli kul. Bilen styr vi mot de södraste delarna av Skåne. Jag gillar Skåne. Det är bara dalmasar och dalkullor som inte har fattat att det är fint och att man faktiskt förstår skåningar om man ger det en chans. Ska bli skönt med lite semester då man faktiskt gör någonting. Annars blir det bara att jag läser, det är i och för sig bra, men ibland blir det lite för mycket kanske. Men nu ska vi ut på cykling! Det blir nog jättekul! Brukar ju vara det. Lite motion skadar ju heller inte.


Vad har hänt mer då? Jaaa.... Jo, i fredags jobbade jag en stund. Det var kul. Jag älskar verkligen mitt jobb. Insåg när jag var där hur mycket jag har saknat det. Det är så roligt, och lugnt å bekvämt också. Passar mig alldeles utmärkt. Men insåg att mina armar saknade muskler när jag skulle lyfta brukaren till sin rullstol. Måste snabbträna dem innan jag börjar på allvar!


Mer då... Nä, jag minns inte. Men det är ju sommar så man behöver inte minnas. Då är det inte så farligt om man inte kommer ihåg allt. Jag vet att jag fotade en hel massa en av dagarna, men minns inte vilken. Jaja, nu ska jag återgå till mitt eviga packande. Jag hatar det bara mer och mer för varje gång. Bläää....

Av Fredrika - 16 juni 2010 16:09

Idag har jag varit en dålig människa. Men det kanske beror på att jag var en bra människa igår. Eller så gör det inte alls det.


Dåligt mår jag också. Det kan bero på pollen allergi, ont i magen - magsår, eller att jag håller på att bli sjuk i typ influensa, eller magsjuka. Det känns typ så. Fast det kan ju fortfarande vara pollen. Det är nog pollen, det är ju ändå sommar. Då brukar man ju må krassligt mest hela tiden.


Nu ska jag sluta gnälla och kolla film. Så det så. Efter filmen kan jag fortsätta gnälla. :)

Av Fredrika - 14 juni 2010 21:16

Idag tänkte jag skriva lite om trappor. Trappor är en bra uppfinning. Det går mycket fortare att ta två steg i taget och man behöver inte ta lika många steg så det brukar jag göra. Nu till problemet:


I Herrljunga byggde de för en massa år sen en ny, fin tunnel under spåren. Innan det hade vi övergång över järnvägen, men det funkade ju inte så bra eftersom vi har 5 spår och tåg som går i tid och otid, ja, ni kan tänka er själva; bommen var nedfälld mer än den var uppfälld. Därför byggde de gångtunneln. Den är himla fin och så, och den har hållt bra sen de byggde den, förutom att de inte tänkte vad gäller golvet i gångtunneln så det är skithalt när det regnar och på vintern. Mycket irriterande.

När man ska gå ner i och upp ur tunneln så går man i en trappa (om man går mot stationshuset och inte mot Dillans) och det var den jag tänkte klaga lite på. De har haft ett helskumt mått på trappstegen så det går varken ta ett eller två steg i taget utan att det känns konstigt. Om man tar ett steg i taget så trippar man verkligen fram, för de är så låga, och tar man två steg i taget får man sträcka på benen ordentligt för trappstegen är så långa.


Min fråga är: Hur tänkte de ?

Av Fredrika - 12 juni 2010 12:28

Idag hade jag lust att skriva något riktigt klandrande. Men till min förvirring fanns inget som behövde klandras i min hjärna?! Jättekonstigt. Jo, en sak. En återkommande grej som jag måtste lära mig att leva med. Jag måste börja acceptera att människor i samhället inte respekterar att folk har allergier. De fattar inte att det inte går att proppa maten full med mjölk om man inte tål det. Jag kan förstå när privatpersoner glömmer eller missar, för det kan man faktiskt göra ibland. Även jag. Men det som stör mig är när kockpersonal, till exempel kökspersonalen i skolan som har utbildning inom området mat GLÖMMER, ja ni läst rätt: GLÖMMER att laga mat till de som har allergier! Vad ska vi leva av? Vatten och luft?! Jaha, ni tänkte att vi kunde äta av en vanliga maten idag? Okej, men nu är det ju så att vi inte tål den!!!! Det är därför vi har beställt specialmat!!!!


Nä, nu ska jag vara glad och possitiv istället. Har ju sommarlov så jag slipper dement personal i köket som glömmer att göra mat. Nu har jag bara mina föräldrar och mig själv att gnälla på. Det ska nog gå det med.


Var på studentkalas igår. Det gick bra (fanns mat som jag kunde äta). Studenten var så stilig så. Han hade vuxit massa både utanpå och innuti sen jag såg honom sist. Det är kul att se, men samtidigt är han ju fortfarande min småkusin som är dryga huvudet längre än mig... Känns knäppt! Nu har han i alla fall fått jobb, det är bra och skönt. Ska köra lastbil till Oslo, Örebro och Göteborg. Det blir nog kul. Det är ju det han vill göra så det blir nog bra.



Av Fredrika - 10 juni 2010 20:52

Idag har jag varit ganska effektiv faktiskt. Var uppe vid nio och åt frukost, sen packade jag upp massa, massa kläder och förskte se om jag verkligen behövde ALLA kläde. Det kom jag fram till att jag gjorde. Sen hittade jag min flöjt mitt i all bråte så då blev jag så spelsugen att jag spelade i en och enhalv timme! Sen fick jag ont i fingrarna för jag var otränad, måste öva mer nu i sommar när jag har möjlighet för det är faktiskt väldigt roligt. Sen gjorde jag middag och pratade med Robin via msn i väntan på att pappa skulle komma hem. Det gjorde han vid halv fyra. Då satte vi oss i bilen och åkte iväg till Alingsås för att inhandla studentpresent till små kusinen som går ut imorgon. Vi hittade fin, fin present efter lite letande. Blev ett stopp i Vårgårda på hemvägen för att äta på italiensk restaurang. Det var gott och jag är fortfarande mätt! Nu sitter jag och mest tar det lugnt. Det är skönt. Sport på tv:n som man kan koppla av till!


Ha det gôtt i sommarkvällen!

Skapa flashcards