Alla inlägg under augusti 2010

Av Fredrika - 30 augusti 2010 21:58

20 saker som är onödigt att samla på:

 

1. Mjäll

 

2. Vätska från saltgurka

 

3. Ostkanter

 

4. Pizzabitar under sängen

 

5. Brödsmulor i soffan

 

6. Suddflarn

 

7. Döda flugor i lampor

 

8. Damm

 

9. Använda plåster

 

10. Avklippta naglar

 

11. Eksem

 

12. Sårskorpor

 

13. Flikar från tetrapack

 

14. Tomma toarullar

 

15. Tandkräm i handfatet

 

16. Använd tandtråd

 

17. Sutarslem

 

18. Trasiga strumpor

 

19. TV kanaler

 

20. Rester från när man har borrat i en vägg.

Av Fredrika - 29 augusti 2010 09:55

Nu har jag flyttat och det tkänns gör-bra! Har fått ett nyrenoverat badrum också! :) Luktar till och med nytt! :) Skönt! Ska bli kul att se vilka som börjar och sådär nu igen! Nyfiken som lilla blå! :) Idag tänkte jag ägna dagen åt packning! Det känns ganska logiskt!


Av Fredrika - 26 augusti 2010 11:13

Dagen började med frukost. Det var behövligt och gott.


  

Efter det blev det en tripp upp till vinden för att hämta ner lite väskor, så jag har något att packa i.


Packade fullt i väskorna och bar ner dem.


Gick ut till förrådet genom vår nya dörr! :)

Satte på lite musik på datorn, det var så tyst och ensamt.


Slog huvudet i lampan när jag skuklle hämta platspåsar... :(


 

Funderade på hur många galgar jag behöver, kom fram till att jag behöver många...


Åt mina omega3 piller.

Blä.


  

Drack en (stor) kopp te. Gott!


      

Åt kladdkaka till teet. Gottis!


                   


Funderade över varför man har så mycket mönster på tampongförpackningar...? Vad är det bra för?


Av Fredrika - 25 augusti 2010 10:27

Onsdag alltså. Oj, nu är det inte långt kvar tills jag är uppe i dalarna igen. Ska bli både skönt och inte skönt. Men det löser sig säkert. Idag flyttar min mormor in i sin lägenhet. Det har tagit hela sommaren att flytta, och ändå är vi inte riktigt klara! Så mycket saker man kan ha.


Vad händer annars då? Inte mycket alls skulle jag vilja påstå, jag packar och packar och packar. Har vrålont i ryggen med så det går i ultrarapid. Suck. Hoppas jag hinner klart tills lördag, och att jag orkar bära sakerna sen, annars blir det svårt... Hoppas att det går över snart för det är inget kul alls. Men, men jag ska inte klaga mer, det finns folk som har det värre.

Av Fredrika - 23 augusti 2010 16:40

Oj, jag har måndagsångest... Konstigt, det brukar ju vara söndagsångest. Men idag hamnade det på måndagen istället. Känner mig stressad över saker jag inte kan stressa på. Det är lite smått irriterande. Mitt humör är tydligen alldeles åt skogen nu förtiden också har jag hört...


Har i alla fall hunnit med att måla runt våran nya och fina dörr så ny lyser det vitt i varje hörn! Det blev ganska bra faktiskt. Packat lite med, men det är ju så jobbigt för sakerna är ju inte i ordning utan man måste plocka runt i evighet innan man kan börja att packa ner... Trist. Ska bli skönt när allt är uppe och klart.


Annars har jag mest pratat med pojkvän. Det är skönt med såna dagar med. Men ändå är jag stressad över helt fel saker. Bläää!

Av Fredrika - 22 augusti 2010 12:36

Jag tycker att det är konstigt att man kan ändra åsikter och hur man tycker om saker på 30 minuter. Jag har gjort tre valtest nu, mest för att se hur resultatet blir. Tre olika test. Första visade att jag skulle rösta på Miljöpartiet, andra visade att jag absolut skulle rösta på Vänsterpartiet och det sista visade Moderaterna. Hur fan ska jag då kunna lita på de där valtesten? Hur pålitliga är de egentligen? Hur kan man mäta med hjälp av frågor vilket parti man ska rösta på? Det är kanske meningen att man bara ska göra ett test och vara nöjd med det? Hur kan resultatet bli Så olika? Inte ens i närheten? Eller är det mig det hänger på? Är det jag som velar så mycket så att jag hinner byta åsikter och partier på trettio minuter? Äh, jag blir inte klok på det här.


Av Fredrika - 22 augusti 2010 09:31

Igår var det ett helt år sedan vi begravde Tage. Tänk att vi har klarat oss ett helt år utan honom. Just då, för ett år sedan trodde jag nog nästan inte det. Men det har ändå gått ganska bra. Tänk vad mycket som har hänt också som han inte har fått uppleva eller ens veta om. Eller så vet han visst, ibland tror jag det. Att han sitter på sitt moln någonstans och kikar ner och ser vad som händer och sker. Men ibland brukar jag ändå berätta för honom, i fall han missat något.


Jag ringde min pojkvän igår precis som jag skrev att jag skulle. Det blev bättre efter att ha pratat med honom. Det är så skönt ibland att bara kunna ringa till någon utan att ha ett ärende. Man kan bara ringa och pladdra på om ingenting och han tycker inte att jag är helt knäpp utan säger bara snälla saker istället. Det är underbart! En sån lyx borde alla ha tycker jag.

Av Fredrika - 21 augusti 2010 16:41

Har varit sjukt effektiv idag. Så effektiv så jag är alldeles slut. Ska ringa min pojkvän så jag får prata lite om allt och inget, han är bra på att lyssna på när jag bara pladdrar. Han är bäst på det. Han känner mig så bra att jag får pladdra på.

Presentation


Vill ni veta något mer om mig än vad som finns att läsa i bloggen får ni helt enkelt fråga.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards