Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Lördag kväll

Av Fredrika - 30 oktober 2010 22:37

Jaa. Då kom man hem till päronen igår då. Det känns skönt samtidigt som jag redan saknar livet i Västanvik. Men det ska nog gå bra de här veckan med.


Just nu snurrar Hjalle & Heavy i mina öron och hjärna. Självklart massa Mimikry också. Har totalt fastnat för dem. Vet inte alls varför. Men tycker om dem och de har än så länge inte blivit tjatiga så det är väl bara att lyssna på! För ett tag sen var det ju bara Säkert! Som surrade i högtalarna, men nu blir jag bara deppad av att lyssna på henne. Då blir jag mer pepp av Hjalle & Heavy! :)


Inatt ska man vrida tillbaka klockan. Det känns skönt! Längtar dit. Då får man en hel timme extra på dygnet! Det är precis vad jag behöver just nu! Tycker att det ska vara så minst en gång i månaden, att man får en extra timme! Det hade varit skönt! Tror att morgondagen kommer ägnas åt att göra läxor. Men vi får se vilket humör jag är på.


Idag har jag hunnit med  att köpa skor faktiskt! Det var skönt och ganska kul! Har varit och hälsat på Mormor också, fikat och babblat med henne. På kvällen var jag och mamma i Alingsås och tittade på "Lights in Alingsås" men vi blev lite besvikna. De var få instalationer och en eller kanske två som vi tyckte var fina. De andra var mer: Jaha... en insalation. Hmm... Nja, inte så snygg.... Man kom ofta mitt i dem så man såg liksom inte vad de var för nåt, eller så fattade man liksom inte tanken med dem. Men nu har vi i alla fall sett det i år också!


Förra veckan ägnade jag åt att vara sjuk, bli ompysslad av Robin och äta upp min mat så den inte står och möglar nu när jag är borta en vecka. Det var en mysig vecka. Jag körde bussen i skolan med, och lyckades sladda igen. Men det är ju sånt som händer ibland när det är vinter. Som tur var var det bara jag och Robin i bussen då. Det var väl därför vi sladdade med, för att det inte var folk i och tyngde ner.


Nä, nu känner jag att det börjar bli för flummigt och konstigt, så jag tänker avsluta lite osnyggt här med en punkt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrika - 13 februari 2011 16:49

Hej! Har bytt bloggplats. Fråga om den nya adressen om ni känner er värdiga. ...

Av Fredrika - 1 januari 2011 10:17

Jaha, då har vi ringt in det nya året då. Det har väl kanske inte precis börjat som jag har önskat men vi får väl se vart det lider så småningom.    Det har hunnit vara både julavslutningar och hemresande och julafton och jul och så sedan jag skr...

Av Fredrika - 5 december 2010 12:41

Idag är det Söndag... IGEN! Tycker det är söndag jämt! Söndag betyder Söndags-ångest! Ångest för att man inte hunnit göra alla läxor som man skulle hunnit med i helgen... Blää!   Igår kom i alla fall Robin hem. Känns skönt att ha honom i Sverige ...

Av Fredrika - 2 december 2010 19:27

I dagens samhälle pressas vi ganska bra av både ideal och livsstil, och det är banne mig inte konstigt att man är ihjälstressad när fötterna ska filas, smörjas och det ska klippas naglar, och kanske ska de målas också, benen ska rakas, smörjas och br...

Av Fredrika - 1 december 2010 20:30

Det går ju faktiskt att både njuta av en rejäl nys och göra bort sig totalt när man har en snorloska under näsan eller varför inte snor över hela jackan? Och så finns det den där härliga gamla repeterings-nysen, när man nyser tills tårarna sprutar,...

Presentation


Vill ni veta något mer om mig än vad som finns att läsa i bloggen får ni helt enkelt fråga.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards