Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Måste skriva av mig lite....

Av Fredrika - 15 december 2009 15:32

Ojojoj... En jobbig dag. Vaknade i morse och hade tänkt att duscha på morgonen men orkade verkligen inte det. Snoozade för många gånger och hade ett litet önsketänkande ett tag att faktiskt Robin skulle gå upp före mig... Men det hände ju inte. Den dagen det händer (nu är det ju bara tills på fredag kvar typ) blir det ett stort fett kors i taket. Men, men... Traskade ner till frukosten och insåg att hela dagen skulle gå åt helvete. Mina onda aningar jag hade när jag vaknade visade sig vara riktiga....


Var i dsb och avläste på förmiddagen, gick inte alls bra, hängde med så fort det inte var jag som skulle återberätta, men när det blev min tur att berätta vad de sa så stod det helt still i hjärnan. Precis som vanligt... Nä, det gick riktigt kasst idag. Det blev inte bättre av att jag blev arg på mig själv heller... Jag vet ju att jag kan egentligen så varför fungerade det inte idag???


Övade lite på sången vi ska sjunga med klassen på julavslutningen, det gick väl hyffsat, bara det att det finns två personer in min klass som är lite segare än de andra... Och just de personerna har jag hamnat med på låten.... Tråkigt! Hade verkligen inte tålamod till det idag, blev så trött när människorna inte ens kan göra tecknet för stjärna rätt! Hur jävla svårt kan det vara?! Det är ju superlätt!


Det var julbord i matsalen idag. Inte heller så roligt. Fanns inte särskillt mycket mat som jag kunde äta. Lite kasst. Men får väl göra mitt egna julbord när jag kommer hem. Plus att vi/jag fick stressa i mig maten för vi skulle sjunga för pensionärerna och hade inte så mycket tid på oss att äta...


Tecknandet för pensionärerna gick väl ändå hyffsat bra... Förutom att jag stod på mitt lusselinne när jag skulle kliva upp på bänken, vilket resulterade i att jag höll på att ramla... Men jag lyckades att hålla mig på benen och inte tända eld på någon med mitt ljus! Själva lucia sångerna och tecknandet av dem gick riktigt bra faktiskt. Var så pass avslappnad men samtidigt fokuserad så att jag fick in känslorna och tecknade rätt på samma gång! Det var ganska bra gjort för att vara mig!


Nu i eftermiddag och kväll händer det väl inget särskillt. Ska väl försöka att få hit Robin så att vi kan dricka varm choklad... Annars är det väl lugnt tror jag....


En helt annan sak som jag (och min kompis tydligen) har filurat på... Jo, på sommaren då säger ju alla att man är så himla sexig och snygg, men jag tycker faktiskt inte det. Jo men visst bruna ben och rakade lår i all ära, men människor är faktiskt mycket sötare på vintern med stora tjocka jackor, pluffsiga halsdukar, tumvantar, stora mössor, rosiga kinder, röda näsor och snöflinogr på kläderna... Ja, ni förstår skillnaden.... Mycket sötare enligt mig! :)


Nä, nu har jag skrivit av mig för dagen, det kanske kommer något mer sen... Får se vad som dyker upp i hjärnan...


Peace out.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrika - 13 februari 2011 16:49

Hej! Har bytt bloggplats. Fråga om den nya adressen om ni känner er värdiga. ...

Av Fredrika - 1 januari 2011 10:17

Jaha, då har vi ringt in det nya året då. Det har väl kanske inte precis börjat som jag har önskat men vi får väl se vart det lider så småningom.    Det har hunnit vara både julavslutningar och hemresande och julafton och jul och så sedan jag skr...

Av Fredrika - 5 december 2010 12:41

Idag är det Söndag... IGEN! Tycker det är söndag jämt! Söndag betyder Söndags-ångest! Ångest för att man inte hunnit göra alla läxor som man skulle hunnit med i helgen... Blää!   Igår kom i alla fall Robin hem. Känns skönt att ha honom i Sverige ...

Av Fredrika - 2 december 2010 19:27

I dagens samhälle pressas vi ganska bra av både ideal och livsstil, och det är banne mig inte konstigt att man är ihjälstressad när fötterna ska filas, smörjas och det ska klippas naglar, och kanske ska de målas också, benen ska rakas, smörjas och br...

Av Fredrika - 1 december 2010 20:30

Det går ju faktiskt att både njuta av en rejäl nys och göra bort sig totalt när man har en snorloska under näsan eller varför inte snor över hela jackan? Och så finns det den där härliga gamla repeterings-nysen, när man nyser tills tårarna sprutar,...

Ovido - Quiz & Flashcards