Direktlänk till inlägg 21 december 2009

Måndag

Av Fredrika - 21 december 2009 17:24

Idag har varit en jobbig dag. Usch, vet inte var jag ska börja.


På morgonen var jag hos läkaren i Vårgårda. De kom inte fram till något vettigt, fick lite mer medicin att proppa i mig. Om det fortfarande inte hjälpte så skulle jag höra av mig igen. Precis som vanligt med andra ord. Suck. När jag sedan skulle hämta ut medicinen fanns det ingen att hämta ut alls. E-resept måste vara något av det sämst som någonsin har hänt. Det strular ju jämt. Så jag fick snällt sitta och vänta tills den sega läkaren hade skickat reseptet. Suck, och när han väl hade skickat reseptet så fanns bara en av medicinerna... Åkte vidare till Herrljunga med förhoppningen att den andra medicinen skulle finnas där, men med min vanliga tur gjorde den inte det. Vilket resulterar i att vi/jag måste åka till Borås imorgon för att hämta ut ett par ögondroppar... Megasuck på dem.


Väl hemma var det dags för lunch. Den var god som vanligt här hemma! :) Efter maten gick jag och mamma ut och fotade lite... (bilder kommer nog upp så småningom...) Gick till hembygdsparken och passade på att fota när det var lite snö ute!


Efter fotandet bar det av till mormor för en liten fika! Hämtade även mitt paket från min chef! Spännande! Stort och mjukt. Undrar vad det kan vara i! Sen bar det av hemmåt igen för att komma hem och lyckas bråka med både mamma och syster. Det är vi såna här tillfällen man längtar tillbaka till sitt trygga lugna rum på Västanvik! Eller till en trygg och lugn Robin...


Suck. Håller på att gå av av längtan.... Förstår inte hur man kan sakna någon så mycket.


Over and out.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrika - 13 februari 2011 16:49

Hej! Har bytt bloggplats. Fråga om den nya adressen om ni känner er värdiga. ...

Av Fredrika - 1 januari 2011 10:17

Jaha, då har vi ringt in det nya året då. Det har väl kanske inte precis börjat som jag har önskat men vi får väl se vart det lider så småningom.    Det har hunnit vara både julavslutningar och hemresande och julafton och jul och så sedan jag skr...

Av Fredrika - 5 december 2010 12:41

Idag är det Söndag... IGEN! Tycker det är söndag jämt! Söndag betyder Söndags-ångest! Ångest för att man inte hunnit göra alla läxor som man skulle hunnit med i helgen... Blää!   Igår kom i alla fall Robin hem. Känns skönt att ha honom i Sverige ...

Av Fredrika - 2 december 2010 19:27

I dagens samhälle pressas vi ganska bra av både ideal och livsstil, och det är banne mig inte konstigt att man är ihjälstressad när fötterna ska filas, smörjas och det ska klippas naglar, och kanske ska de målas också, benen ska rakas, smörjas och br...

Av Fredrika - 1 december 2010 20:30

Det går ju faktiskt att både njuta av en rejäl nys och göra bort sig totalt när man har en snorloska under näsan eller varför inte snor över hela jackan? Och så finns det den där härliga gamla repeterings-nysen, när man nyser tills tårarna sprutar,...

Ovido - Quiz & Flashcards