Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Onsdag

Av Fredrika - 10 mars 2010 13:34

Onsdag och självstudier nu på eftermiddagen. Det är ganska skönt för jag har inte lust att göra någonting. Då kan man slappa lite. Har faktisk skrivit rent och gjort iordning all svenska gramatik nu, skrivit ut det också. Så nu har jag all gramatik på ett ställe, blir lite enklare då. :)


Vad är det för dag idag då? Jo, det är en dålig dag. Jag ska gå och gräva ner mig efter skolan. Eller så ska jag ut och gå... Har missat alla morronrundor den här veckan för jag har legat och sovit. Imorse när jag vaknade brann frortfarande ljusen som jag hade tänt på kvällen (tycket jag då...). Jag tror att det betyder att man har lagt sig för sent. De brinner nämnligen bara i fyra timmar... men, men får väl ta och göra något åt det om ett tag. Vi har filmat massa saker också, det gick inte heller bra. Fick göra om och göra rätt, vilket inte blev rätt heller, men kanske något bättre i alla fall. Svårt att vara sämnre än sämst. Snart är det samhäll som gäller, det känns inte alls pepp. Brukar vara tråkiga lektioner. Tyvärr, för jag brukar tycka att det är kul! :)


Nä, nu ska jag ha lite "självstudier" det vill alltså säga att jag ska sova en liten stund!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrika - 13 februari 2011 16:49

Hej! Har bytt bloggplats. Fråga om den nya adressen om ni känner er värdiga. ...

Av Fredrika - 1 januari 2011 10:17

Jaha, då har vi ringt in det nya året då. Det har väl kanske inte precis börjat som jag har önskat men vi får väl se vart det lider så småningom.    Det har hunnit vara både julavslutningar och hemresande och julafton och jul och så sedan jag skr...

Av Fredrika - 5 december 2010 12:41

Idag är det Söndag... IGEN! Tycker det är söndag jämt! Söndag betyder Söndags-ångest! Ångest för att man inte hunnit göra alla läxor som man skulle hunnit med i helgen... Blää!   Igår kom i alla fall Robin hem. Känns skönt att ha honom i Sverige ...

Av Fredrika - 2 december 2010 19:27

I dagens samhälle pressas vi ganska bra av både ideal och livsstil, och det är banne mig inte konstigt att man är ihjälstressad när fötterna ska filas, smörjas och det ska klippas naglar, och kanske ska de målas också, benen ska rakas, smörjas och br...

Av Fredrika - 1 december 2010 20:30

Det går ju faktiskt att både njuta av en rejäl nys och göra bort sig totalt när man har en snorloska under näsan eller varför inte snor över hela jackan? Och så finns det den där härliga gamla repeterings-nysen, när man nyser tills tårarna sprutar,...

Ovido - Quiz & Flashcards