Alla inlägg den 17 november 2010

Av Fredrika - 17 november 2010 21:08

Nu kommer det igen. Jag är så jättebarnslig, men jag har världens resfeber. Det är inte ens jag som ska resa iväg någon stans. Det är min pojkvän som ska det. Jag önskar och hoppas verkligen att han får det jättebra och massa kul när han åker iväg nu. Men det känns bara så konstigt att han ska så långt bort och det kan hända så mycket på vägen. Jag är gör-orolig. Fast jag borde ju inte vara det.


Fast jag tror inte att det är bara oroligt för själva resan utan för allthop. Vi kommer inte träffas på jättelänge. Hur ska det gå? Nu har jag ju blivit bortskämd igen att han finns hela tiden tillgänglig. Även om vi inte ses eller så så kan jag ju alltid skicka ett sms och han kan nästan alltid svara på en gång. Nu kommer jag inte kunna det. Vet inte hur det ska gå. Får väl se, jag hoppas ju att jag bara oroar mig i onödan, men vi får väl se. Det kommer vara hemska två veckor... Men samtidigt vill jag ju inte att det ska vara så för då oroar ju han sig för att jag oroar mig och då kan ju inte han slappna av och så när han faktiskt är borta och har semeste... Ett dilemma utan dess like. Vi får som sagt se hur det går...


Av Fredrika - 17 november 2010 16:33

Idag har vi haft besök från Danmark, över trettio elever har varit här idag och kikat runt. Det var kul. Då fick vi öva lite internationellt teckenspråk och sånt med. Mycket intressant kan jag säga! Men jag tror jag kan mitt namn på både interntionellt och danskt teckenspråk. Jippie.


Annars har dagen inte alls varti så bra. Mitt ben har superkrånglat, eller inte benet egentligen snarare höften. Det har gjort vrål ont och bara känts konstigt. Typ som om själva höftkulan skaver på nåt, plus att det typ "ramlar ner" när man går, det är typ glapp...


Vi hade en konstig lektion som jag inte fattade så mycket av, och när jag väl fattat var det massa andra som inte fattade och då rörde jag till det igen. Men vi får se om det kanske kan fastna nåt någongång.


Strax är det mat dags tror jag, magen börja skrika efter det i alla fall. Får se vad det blir idag. Har idé torka på alla plan så det kanske blir mackor idag igen.


Ovido - Quiz & Flashcards