Alla inlägg den 7 april 2010

Av Fredrika - 7 april 2010 20:55

Oj, ett tag sen sist. Som vanligt nu för tiden.


Vad har hänt då? Jo, i torsdags åkte jag hem! Det var efterlängtat. Efter någon timme kom Robin också, det var nog ännu mer efterlängtat. Han hade fältvecka hela förra veckan så jag längtade nästan ihjäl mig!


På fredagen blev det en rundtur i Herrljunga, var ju tvungen att visa honom den stora staden. Vi hann ju aldrig med det förra gången! Det var snabbt gjort tog en och en halv timme. Men då gick vi... På kvällen var det kalas med delar av släkten. Kul att se dem igen, händer ju inte så ofta nu för tiden.


Lördagen spenderade vi i Borås med syster och pappa. Det var kul, vi bara drog runt och kollade på saker. På kvällen gick vi och såg på elden som de tände på Haraberget. Det var ur-mysigt! Tycker jättemycket om sånt!


Söndagen tog vi det lugnt först, tanken med den dagen var väl egentligen att vi inte skulle göra någonting. Men frammåt eftermiddagen fick jag massa kli i knäna så vi åkte till Vedum för att kolla på skor till mig, jag hittade naturligtvis inga så vi åkte vidare till Vara och där var det stängt. Det blev att åka tillbaka till Vedum, gå in på ica och handla lite fika och sedan raka (?) vägen till Orraholmen och fågelsjön där vi åt upp vårat fika och myste. Det var jättemysigt! Precs sånt som jag gillar! :)


Måndagen gick åt till att träffa kompis i Borås! Det var också hur kul som hellst! Jättelängesen jag såg henne! Trevligt och gott var det med! Fick även höra lite skvaller om folk som bor i Herrljunga och annat gott som man kunde skratta åt! Och tycka att det var tur att det inte var en själv det handlade om! På kvällen var Robin tvungen att åka tillbaka till Stockholm och ännu en fältvecka. Fast det blir väl inte riktigt en vecka den här gången. Bara två nätter ute i någon uppbyggd stad där de ska öva på diverse grejer. Jag håller som vanligt alla tummar och tår för honom!


Igår var jag hemma coch vilade... Kollade även på skor framme i Herrljunga, men utan resultat som vanligt!


Idag har jag varit hos mormor, kul att träffa henne också. Handlade åt henne och åkte dit. Det var roligt! Har ätit så magen står i fyra hörn också, ingenting slår mormors mat! Det är den godaste maten som finns! Det bjöds som vanligt på potatis och köttbullar (mormors köttbullar slår allt!) till efterrätt sylt och mjölk och till fikat blev det våfflor! :) Vi pratade en massa, gick ut med hunden och åkte till min morbror och tittade på deras lamm som de har fått alldeles nyss! :) Såå söta!


imorgon blir det återigen skorunda och även klippning står på schemat! På fredag åker jag upp till Falun för att umgås med en styck mini-militär sen blir det väl tillbakafäd till Leksand och Västanvik på söndag.


Här kommer lite söta lamm och vackra tulpaner! Glad påsk på er (kanske något i efterskott...)

    




Ovido - Quiz & Flashcards