Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Fredrika - 2 augusti 2010 21:58

Jo, man börjar ju känna nu att det har varit en del jobb den senaste veckan. Sömnlösa nätter och funderande på dagarna. Men det går nog över snart. Hoppas jag i alla fall!


Idag har jag varit i Falköping igen, pappa behövde ny olja i bilen. Det gick bra och var inte alls så dyrt som vi hade trott. Skönt det! På eftermiddagen passade jag på att köpa mig ett par nya glasögon. Det ska nog bli bra tror jag, men det känns läskigt också. Tänkt om jag inte kommer trivas i dem? Man kan ju liksom inte bara köpa nya på en gång om man inte trivs i dem. Men jag hoppas och håller alla tummar jag har för att det blir bra och att andra tycker att det ser fint ut också! :) Annars har jag sysselsatt mig med att måla, passade på att gå i konstnärsaffären när jag ändå var i Falköping så det blev lite shoppande där. Sedan nu på kvällskvisten fick jag för mig att kategorisera alla mina tidigare inlägg, men orkade bara Juli i år sen rann inspirationen ur mig.


Igår gjorde jag något jag har tänkt göra länge, jag satte in alla mina kort jag framkallat i fotoalbum. Det var många kort vill jag lova! Hade satt kort till och med studenten, så det var lite mer än ett år av kort! Oj, oj, oj! Det slog mig att jag nog inte borde ta så många kort. Eller så borde jag det men framkalla dem och sätta in dem i album lite oftare. Vet inte vilket som är bäst. Fast jag tror att andra alternativet är bättre, det är ju så kul att ta kort och att ha dem sen så man minns något! Eller så ska jag få någon annan att sätta in korten åt mig! Det hade varit lyx! Nu har jag bara skrivande kvar, måste ju skriva när, var och hur på de flesta korten... blä... Har inte riktigt haft den orken än. Men jag hoppas att det kommer!


Nu i veckan är planen att jag ska ta mig till Borås, både för att jobba ett dygn och även för att handla lite saker tills jag börjar uppe i dalarna igen. Måste ha lite mattor, gardiner, lamp-grej och lite annat småplock. Även slöjddetaljer i Skara och kalas för farmor står på planeringen. Givetvis plocka undan i rummen för fönstergubbarnas frammarch nästa vecka och så klart packningen till semestern i Sågmyra! :) Det är allt lite att göra, även om det är ganska slappa grejer. Men samtidigt är det ju kul att det händer något!


Nä, nu har jag suttit och skrivit om ingenting allt för länge! Bäst att göra något vettigt! Typ måla lite mer och sen sova. Får se hur länge pojkvän håller mig vaken idag! ;) Nä, så farligt är det inte!



Presentation


Vill ni veta något mer om mig än vad som finns att läsa i bloggen får ni helt enkelt fråga.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards