Direktlänk till inlägg 20 juni 2010

Söndag

Av Fredrika - 20 juni 2010 12:02

Hade precis skrivit klart mitt inlägg när hela datorn laggar ihop. Ingenting funkar. Men jag får väl så fint börja om igen då.


Just nu är det packning som gäller. Jag och min mamma ska på cykelsemster imorgon. Det ska bli kul. Bilen styr vi mot de södraste delarna av Skåne. Jag gillar Skåne. Det är bara dalmasar och dalkullor som inte har fattat att det är fint och att man faktiskt förstår skåningar om man ger det en chans. Ska bli skönt med lite semester då man faktiskt gör någonting. Annars blir det bara att jag läser, det är i och för sig bra, men ibland blir det lite för mycket kanske. Men nu ska vi ut på cykling! Det blir nog jättekul! Brukar ju vara det. Lite motion skadar ju heller inte.


Vad har hänt mer då? Jaaa.... Jo, i fredags jobbade jag en stund. Det var kul. Jag älskar verkligen mitt jobb. Insåg när jag var där hur mycket jag har saknat det. Det är så roligt, och lugnt å bekvämt också. Passar mig alldeles utmärkt. Men insåg att mina armar saknade muskler när jag skulle lyfta brukaren till sin rullstol. Måste snabbträna dem innan jag börjar på allvar!


Mer då... Nä, jag minns inte. Men det är ju sommar så man behöver inte minnas. Då är det inte så farligt om man inte kommer ihåg allt. Jag vet att jag fotade en hel massa en av dagarna, men minns inte vilken. Jaja, nu ska jag återgå till mitt eviga packande. Jag hatar det bara mer och mer för varje gång. Bläää....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrika - 13 februari 2011 16:49

Hej! Har bytt bloggplats. Fråga om den nya adressen om ni känner er värdiga. ...

Av Fredrika - 1 januari 2011 10:17

Jaha, då har vi ringt in det nya året då. Det har väl kanske inte precis börjat som jag har önskat men vi får väl se vart det lider så småningom.    Det har hunnit vara både julavslutningar och hemresande och julafton och jul och så sedan jag skr...

Av Fredrika - 5 december 2010 12:41

Idag är det Söndag... IGEN! Tycker det är söndag jämt! Söndag betyder Söndags-ångest! Ångest för att man inte hunnit göra alla läxor som man skulle hunnit med i helgen... Blää!   Igår kom i alla fall Robin hem. Känns skönt att ha honom i Sverige ...

Av Fredrika - 2 december 2010 19:27

I dagens samhälle pressas vi ganska bra av både ideal och livsstil, och det är banne mig inte konstigt att man är ihjälstressad när fötterna ska filas, smörjas och det ska klippas naglar, och kanske ska de målas också, benen ska rakas, smörjas och br...

Av Fredrika - 1 december 2010 20:30

Det går ju faktiskt att både njuta av en rejäl nys och göra bort sig totalt när man har en snorloska under näsan eller varför inte snor över hela jackan? Och så finns det den där härliga gamla repeterings-nysen, när man nyser tills tårarna sprutar,...

Ovido - Quiz & Flashcards