Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

Hemma igen

Av Fredrika - 18 juli 2010 11:23

Så har jag kommit hem efter att ha jobbat i två dygn. Fråga mig inte om man fårt jobba två dygn i streck för det vet jag inte, men de och jag gör det och det verkar okej så vi klagar inte.


Jag och brukaren jag jobbar med har inte gjort så mycket ändå fast jag varit där i två dygn. Det var ju så tråkigt väder igår så det var svårt att komma ut. Men det har gått ganska bra ändå. Lite irriterande när folk tittar på brukaren när vi är ute och går. Så konstig ser inte den här personen ut Blir störd av att människor verkar tycka att det är okej att glo megamycket bara för att personen är funktionshindrad och inte kan glo tillbaka. Det gör mig arg. Jag vet inte hur jag ska bete mig heller. Ska jag titta surt på människan som kollar på min brukare, eller ska jag börja skälla och gapa på människan för att han eller hon glor på någon, eller ska jag bara låta det vara? Det känns liksom så lönlöst att börja skälla, gnälla och bli arg. Man kan ju inte skälla på alla personer som man möter jämt heller.


Just nu skulle jag må bra av typ två nätters sömn och massa massage för ryggen. Det skulle sitta fint. Men nu är det så att jag tyvärr inte kan sova. Resten av huset är uppe och väsnas så att lägga sig i sängen och försöka sova är lönlöst. Både i natt och i går natt hade de party mittemot brukarens lägenhet. Ett tag trodde jag att de var ute på altanen men sen insåg jag att de skek och gapade så mycket bara, egentligen var de typ hundra meter bort. Visst att man får ha fester och så, det stör mig inte så mycket. Men man kan ju ta och dämpa sig när klockan är över tolv. Det finns faktiskt de som jobbar och vill sova och dessutom ska upp tidigt. Men när man fortfarande gapar och skriker när klockan är tre gör det mig en aning irriterad. Det är respektlöst.


Höll på att glömma! Kan nu också meddela att det återigen finns en papperskorg på mitt skrivbord på min dator! Min snälla och underbara pojkvän hjälpte mig och förklarade mycket noga så till och med jag fattade hur man skulle göra för att få tillbaka den! Det var snällt! Nu är jag glad igen! :)


Det var nog allt jag hade på hjärtat för tillfället! Det blir kanske mer sen! Just det, ska gratta min mormor också! 81 år idag! Grattis! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrika - 13 februari 2011 16:49

Hej! Har bytt bloggplats. Fråga om den nya adressen om ni känner er värdiga. ...

Av Fredrika - 1 januari 2011 10:17

Jaha, då har vi ringt in det nya året då. Det har väl kanske inte precis börjat som jag har önskat men vi får väl se vart det lider så småningom.    Det har hunnit vara både julavslutningar och hemresande och julafton och jul och så sedan jag skr...

Av Fredrika - 5 december 2010 12:41

Idag är det Söndag... IGEN! Tycker det är söndag jämt! Söndag betyder Söndags-ångest! Ångest för att man inte hunnit göra alla läxor som man skulle hunnit med i helgen... Blää!   Igår kom i alla fall Robin hem. Känns skönt att ha honom i Sverige ...

Av Fredrika - 2 december 2010 19:27

I dagens samhälle pressas vi ganska bra av både ideal och livsstil, och det är banne mig inte konstigt att man är ihjälstressad när fötterna ska filas, smörjas och det ska klippas naglar, och kanske ska de målas också, benen ska rakas, smörjas och br...

Av Fredrika - 1 december 2010 20:30

Det går ju faktiskt att både njuta av en rejäl nys och göra bort sig totalt när man har en snorloska under näsan eller varför inte snor över hela jackan? Och så finns det den där härliga gamla repeterings-nysen, när man nyser tills tårarna sprutar,...

Ovido - Quiz & Flashcards