Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

En helt vanlig tråksöndag...

Av Fredrika - 25 juli 2010 10:45

Ja, då var det söndag igen då. Precis som varje vecka. Varför (nu kommer jag låta som en pensionär, men det får vara så) är alltid söndagar så tråkiga? Varför händer det aldrig något på söndagar? Man bara lider sig igenom och väntar, längtar och önskar att det ska bli måndag så att veckan kommer igång igen och man kan göra något. Men varför kan man inte göra det på söndagen då?


Igår i alla fall, när det var lördag och man kunde göra saker så var jag och syster hos mormor och hjälpte henne att packa inför flytten till lägenheten. Det är ganska mycket som ska flyttas, sorteras och slängas eftersom hon har bott i hus som har tillhörande ladugård och två extra hus plus ett garage... Man hinner samla på sig massa saker på så lång tid! Dessutom var morfar absolut inte dålig på att samla på saker, han var också väldigt bra på att ställa undan och "gömma" sakerna så att det inte såg ut som om det var så mycket förrän man började rota i det... Vi har insett det mer och mer nu... Men igår så lyckades vi packa ner allt innehåll i mormors vitrinskåp, massa vaser, glas, porslin. Medan mormor packade kläder som hon inte kommer att behöva. Nästa steg i flytten blir nog att min morbror och mina kusiner flyttar alla möblerna i hennes tv-rum. Det blir nog bra tror jag. När hon har kommit iordning i lägenheten så tror jag att hon kommer trivas alldeles utmärkt!


Idag då? Jo, jag har redan hunnit att städa mitt rum. Och till min pojkväns lycka skrivit ner alla saker jag har under sängen. Han är en mycket nyfiken prick ibland. Fast jag tror att detta påhitt mest är på skoj! Men, men, vi får väl se hur han reagerar! :) Annars idag händer det nog ingenting. Ska kanske sy på lite knappar på mina kuddar. Något mer vet jag inte. Det känns trist! Men det kanske är bra, så jag kan vila och vårda min förkylning!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrika - 13 februari 2011 16:49

Hej! Har bytt bloggplats. Fråga om den nya adressen om ni känner er värdiga. ...

Av Fredrika - 1 januari 2011 10:17

Jaha, då har vi ringt in det nya året då. Det har väl kanske inte precis börjat som jag har önskat men vi får väl se vart det lider så småningom.    Det har hunnit vara både julavslutningar och hemresande och julafton och jul och så sedan jag skr...

Av Fredrika - 5 december 2010 12:41

Idag är det Söndag... IGEN! Tycker det är söndag jämt! Söndag betyder Söndags-ångest! Ångest för att man inte hunnit göra alla läxor som man skulle hunnit med i helgen... Blää!   Igår kom i alla fall Robin hem. Känns skönt att ha honom i Sverige ...

Av Fredrika - 2 december 2010 19:27

I dagens samhälle pressas vi ganska bra av både ideal och livsstil, och det är banne mig inte konstigt att man är ihjälstressad när fötterna ska filas, smörjas och det ska klippas naglar, och kanske ska de målas också, benen ska rakas, smörjas och br...

Av Fredrika - 1 december 2010 20:30

Det går ju faktiskt att både njuta av en rejäl nys och göra bort sig totalt när man har en snorloska under näsan eller varför inte snor över hela jackan? Och så finns det den där härliga gamla repeterings-nysen, när man nyser tills tårarna sprutar,...

Ovido - Quiz & Flashcards