Direktlänk till inlägg 7 augusti 2009

Det blev inte som jag hade tänkt mig.

Av Fredrika - 7 augusti 2009 20:09

Låg vaken i princip hela natten. Händer inte så ofta, men när det händer blir jag alltid lika arg och rastlös. I natt var det mest tankar som snurrade runt. Tankar om morfar mest. Mamma var där igår när sköterskan kom dit. Mormor är jättenere (förståligt) och vill att han ska vara på ett ålderdomshem, men sköterskan sa att hon skulle försöka hålla ut för han har nog bara en vecka kvar. Jag vet inte, men hela tiden har de sagt att de kommer lyssna på mormor när hon inte orkar mer och nu gör hon just det, hon säger att det inte går längre, men nu lyssnar de inte längre. Det kommer hem människor de inte känner till dem flera gånger om dagen, mormor kan aldrig göra precis vad hon vill, hon vet inte exakt när de kommer osv... Tro fasen att det är jobbigt. Och min mormor är en sån där person som tänker ett steg längre än oss andra. Hon kan inte sova om nätterna för hon är 1: orolig för att morfar ska gå upp och ramla. 2 orolig för att morfar ska gå till t.ex toan men går fel (igen) och trillar ner för kallar trappan (hon hann stoppa honom förra gången...) 3: att han ska dö. Hon vill inte hitta honom död, inte när hon är ensam. Och jag förstår henne. Jag vill inte heller hitta någon död ensam. Det är så jävla typiskt att han ska bli sämre och dö när jag och syster flyttar. Varför händer alltid allting samtidigt? Har ju för fasen inte kommit över att lille Erik inte finns mer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrika - 13 februari 2011 16:49

Hej! Har bytt bloggplats. Fråga om den nya adressen om ni känner er värdiga. ...

Av Fredrika - 1 januari 2011 10:17

Jaha, då har vi ringt in det nya året då. Det har väl kanske inte precis börjat som jag har önskat men vi får väl se vart det lider så småningom.    Det har hunnit vara både julavslutningar och hemresande och julafton och jul och så sedan jag skr...

Av Fredrika - 5 december 2010 12:41

Idag är det Söndag... IGEN! Tycker det är söndag jämt! Söndag betyder Söndags-ångest! Ångest för att man inte hunnit göra alla läxor som man skulle hunnit med i helgen... Blää!   Igår kom i alla fall Robin hem. Känns skönt att ha honom i Sverige ...

Av Fredrika - 2 december 2010 19:27

I dagens samhälle pressas vi ganska bra av både ideal och livsstil, och det är banne mig inte konstigt att man är ihjälstressad när fötterna ska filas, smörjas och det ska klippas naglar, och kanske ska de målas också, benen ska rakas, smörjas och br...

Av Fredrika - 1 december 2010 20:30

Det går ju faktiskt att både njuta av en rejäl nys och göra bort sig totalt när man har en snorloska under näsan eller varför inte snor över hela jackan? Och så finns det den där härliga gamla repeterings-nysen, när man nyser tills tårarna sprutar,...

Ovido - Quiz & Flashcards