Alla inlägg den 18 oktober 2009

dsb

Av Fredrika - 18 oktober 2009 13:35

Vaknade imorse och kände mig ganska pigg! Gick upp och duchade, sköönt!!! Sen åt jag frukost och hittade en trevlig människa vid bordet!


Gick ner till Dsb sen. Dsb, förkortning för digital språk box. Ett ställe vi tolk elever tillbringar mycket tid på, man får till exempel filmer att avläsa eller så kan man skuggtolka, taltolka, teckentolka, eller som jag har gjort idag: filmat mig själv! Vi fick en serie vi skulle spela in, ferdinand. Man ska förklara hur det ser ut och vad de gör osv. Filmade sju gånger, sen gav jag upp, är inte så jättejätte nöjd, men det får duga. Efter filmningen gick jag tillbaka hem till mig och städade, sen var det dags för mat! Och nu sitter jag här!


Igår var en bra dag! Jag myste länge, länge på morgonen, sen tog jag det mer lugnt och sen gick jag upp till Kruth, ett annat elevhem och efter det gick jag och några till in till stan efter det var det dags för Tjenare kungen! Sen ännu mera slappande!


Innan i veckan har det väl också varit lugnt, haft massa teckenspråk osv Det är konstutställning nästa vecka på skolan. Och jag ska vara med! Jippie, ska bli jätteroligt!


Nu ska jag åter gå till att spana på vad min minister gör!!!


Puss och kram skumbanan!!!


Ovido - Quiz & Flashcards