Alla inlägg den 31 oktober 2009

Av Fredrika - 31 oktober 2009 20:50

Det gick ganska bra i kyrkan, bara ett litet sammanbrott. Men annars lugnt. De läste upp de som hade dött socken för socken så när de kom till Vesene blev det lite smått ledsamt. Men som sagt annars bara lugnt. Mormor åkte med hit efteråt och åt god mat. Vi bjöd på prinskorv, omelett, köttbullar mm. Och till efterrätt tårta och kaffe! Mumsigt värre! :) Jag tror att hon blev nöjd och glad, nu har mamma och pappa åkt hem med mormor, jag tror att de ska gå till kyrkogården och kolla ljusen också på vägen hem till Dammen. Hoppas att det ser fint ut.


Jag orkade inte riktigt följa med, men nya tag i morgon istället. Då ska jag packa på förmiddaen, och sen bär det av hemmåt till det trygga och lugna Västanvik!!! Ska bli roligt att komma dit igen! :)



Av Fredrika - 31 oktober 2009 13:42

Vid fyra ungefär ska vi till kyrkan. Det är en såndär minnes gudtjänst. Vad ska man ha på sig då??? Jag tycker att det är så jävla svårt att hitta något så att alla blir nöjda. Vad är det för färger man inte får ha nu igen?? Rött? Gul? får man ha mörkgrön utan att tanterna klagar?? Har inget att ha på mig... Längtar tillbaka till mitt trygga västanvik...

Av Fredrika - 31 oktober 2009 12:25

Efter ett smärre samanbrott igår mår jag nu förvånansvärt bra. Jag tror att det har lugnat ner sig lite i min röriga hjärna, hela verkligheten kom nämnligen ikapp mig igår på kyrkogården. Det var inte speciellt roligt. Varken för mig eller någon annan.


Nu till något annat: Vet ni det här:

Fitta betyder våt ängsmark

Hora betyder trevligt gryningsljus om våren

och ditt jävla knarkluder betyder en liten tjärn med lärkträd som speglar sig i vattenytan och en älg som betar graciöst i förgrunden på fornnordiska.


Eller inte, men det skulle vara jävligt roligt om det nu betydde detta. Tänk vad många fina och roliga komplimanger man hade fått då...


En annan sak jag har tänkt på är Frankrikes förbud mot smala modeller. Frankrike har gjort en lag där det är förbjudet att ha smala modeller, redan här börjar detta likan ett skämt.. De vill alltså få bort den här grejen med ätstörningar och skönhetsideal och grejer. Men det löser ju inte problemet i sig. Problemet är ju inte att det finns ett ideal utan ETT ideal. Det skulle bli grymt mycket bättre om vi fick några fler ideal. För idealet finns ju fortfarande kvar, man ska ha platt mage, stora bröst, inte väga över 40 kilo osv... Alla vet om dem. Det är bara så synd att vi måste följa dem, och vi som inte råkar se ut som en barbie-docka är automatiskt fula. Det är något vi får lära oss att leva med helt enkelt. Suck.

Ovido - Quiz & Flashcards