Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Fredrika - 28 oktober 2009 14:50

Ja, då har jag varit hos tandläkaren. Var inte så farligt som jag trodde! Kunde ha varit mycket värre i alla fall. Tycker inte om att gå till tandläkaren, och absolut inte nu när det kostar pengar!!! Usch och fy, men nu behöver jag för hoppningsvis inte gå dit förrän om ett år igen! Sånt tycker vi om!!


Har för övrigt spelat både flöjt och bas idag, jag har ju inte gjort det på evigheter... Nä, kanske inte evigheter, men inte sen jag flytta upp till Västanvik i alla fall... och det är ganska längesedan! Det var faktiskt ganska roligt att spela igen i alla fall!


Försökte lägga upp lite bilder förut, men det verkade inte lyckas. Får väl försöka igen. Det var bilder på Västanvik och mitt fina och mysiga rum!!!



Av Fredrika - 28 oktober 2009 10:25

Börjar bli lite smått nervös nu... Ska till tandläkaren om en liten stund, och jag tror att det kan bli dyrt... Men har jag levt på pastsa hittills så kan jag väl göra det lite till!!!?


Hittade en lite rolig dikt förut idag, ska nämnligen läsa upp en dikt i skolan efter lovet, och jag måste försöka hitta någon jag kan tänka mig att läsa...


Av Ständig oro


Av ständig oro för stort och smått,

jag blev alltmera en Igelkott.


Gott folk som klampar min väg förbi

 de viskar ofta om hysteri. 


Och några talar om stämning

och de moderna om hämning.


Gott folk må prata om vad hellst dom vill:

mig kryper ingen för nära till.


Jag har en fullgod repertoar

av trix och konster till självförsvar.


Jag önskar inte att bli biten

fast jag är konstig och liten.


Ja, konstig är jag till övermått

och en besynnerlig igelkott.


Ty dessa spjut som jag sträcker ut

har genomborrat mej själv förut.


- Så  ber jag, vänligen,

bara gott folk att låta mej vara.

 Nils Ferlin


Tyckte att den var lite rolig, men den är ju på rim så det är ju jättesvårt att läsa. Nä, det blir nog inte den.. Får leta vidare. Plus att jag får våndas lite till inför tandis..

Ovido - Quiz & Flashcards