Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Fredrika - 23 mars 2009 21:39

NU har äntligen tavlorna jag har målat på idag och igår torkat! De blev faktiskt bra, eller ja, hyfsade i alla fall! Om man gillar grått är de nog snygga, men tycker man om när det är färgglatt då är de jättefula! Fast det finns ingen vägg att hänga upp dem på här hemma...

Av Fredrika - 23 mars 2009 21:23

"det är aldrig det som gör ont som dödar en. Det är det som inte känns, som i förlängningen tar livet av en."

Av Fredrika - 23 mars 2009 17:51

Körde förbi Oliver förut, funderade faktiskt allvarligt på att tuta, dra ner rutan och ropa "Tjena karl-åke." Men jag kom fram till att jag inte hade lust längre!


Lite kul förut idag när Axel skulle berätta historien om Oliver - Karl-Åke. Jag skulle säga något om att det skulle vara coolt att gå ett punkband som hette så, tänkte samtidigt som jag pratade och det blev punk-åke istället! Nästan ännu bättre! :) Sånt gör min dag glad! Fast egentligen borde man ju starta ett dansband som heter Karl-Åke, typ: .. Och här kommer Karl-Åkezzz!!! Låter sjukt mycket dansband! Så Oliver kan nu med gott samvete starta ett styck dansband som heter Karl-Åkez och ett styck punkband som heter Punk-Åkes!! :)

Av Fredrika - 23 mars 2009 17:18

Tänkte vara duktig förut och läsa lite i nationella provet häftet. Går jättebra i ca tio minuter, men sen kommer en text på norska! Hur i helvete ska jag fatta vad den handlar om?! Varför blandar de in norska i alltihop? De tänker tydligen inte på oss som inte ens kan svenska... Jäkla skit.

Av Fredrika - 23 mars 2009 16:42

Jag överlevde! Helt otroligt! Men det jag är mest förvånad över är att det är så många nötter som går omvårdnad. Kanske inte så konstigt egentligen, menar, jag går ju där... Våran lärare vill i alla fall att vi (jag, Axel och Elton) skulle spela för klassen när vi ska hem till henne innan studenten. Aldrig i livet säger jag!!


Dan var sjuk idag, så det blir ingen lektion heller, gör trist. Och basläraren var tydligen med krasslig. Är det någon epidemi som går?! Kanske är den fruktade "Musiklärar eppidemin"...


Axel berättade om helgen, eller snarare lördagen... Verkade ha varit kalas! :) Många fyllekåta killar!! Lite för många till och med!


Och stackars människor som har orkat läsa ända hit, jag vet att det inte är några styckeindelningar, men jag orkar inte fixa det nu. Så ni får fortsätta att störa er på det tills jag ändrar! :)

Av Fredrika - 23 mars 2009 08:51

Suck. Börjar bli nervös på riktigt nu. Inte någon timmar kvar...


Tänkte för en liten stund sen att jag är ju klar, då kan jag gå ner och läsa tidningen innan jag åker. Tänkte sen att ens säkerhets skull kan jag ju gå upp och ta en kik ifall jag har glömt något. Och på sängen, mitt framför näsan ligger usb-minnet med filmen på, som hela våran redovisning bygger på... Smart skalle. Vill inte ens tänka tanken på vad som hade hänt om jag glömt det!


Axel hade definitivt dödat mig! :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards