Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Fredrika - 30 mars 2009 21:58

Blev så arg förut!


Om man beställer kaffe med laktosfri mjölk på espresso house, får man betala tre kronor extra!


Är inte detta helt sjukt?


Visst, det är bara tre små ynka kronor det handlar om, men det är principen jag blir irriterad på! Jag kan väl för helvete inte hjälpa att jag inte tål vanlig mjölk? Är det mitt fel helt plötsligt?! Laktosfri mjölk är oftast inte dyrare än vanlig heller, så varför plussa på extra pengar?! Vad har jag gjort dem? De borde vara glada över att jag ens går dit och dricker deras jävla kaffe, även om man får betala extra!


Grr. Fast nu när jag är så jättearg funderar jag allvarligt på att sluta gå dit, fast det konstiga är att de inte lägger på extra på alla ställen, även om det är samma kedja. Man kanske skulle fråga dem först och sen om de gör det, gå där ifrån.

Av Fredrika - 30 mars 2009 19:16

Bara för att jag är trött och tom i bollen. Det har faktiskt varit en jobbig dag idag. Psykiskt i alla fall.


Axel hittade telefon numret till praktikplatsen på tre sekunder. Jag tyckte att jag var smart som letade på vårgårdas hemsida eftersom stället ligger där, men det är nog världens dåligaste hemsida. Man fattar inte ett piss! Inte jag i alla fall! Sen letade jag på hitta, med det fanns inte där heller och då tänkte jag att det nog inte finns någon annanstans heller. Men Axel är smart och googlar. Skulle skällt på min lärare imorgon och frågat hur man hittar numret, tur att jag inte gjorde det! Lagom pinsamt! Haha! Så typiskt mig! Letade även i telefonkatalogen! Tack Axel! Vad skulle jag göra utan dig? Du är ju min extra hjärna när min egna har tröttnat och lagt av! Som sagt, utan Axel inget bröd!

Av Fredrika - 30 mars 2009 16:42

Idag är jag jättetrött! Spelade med min flöjtlärare förut, jag bara flummade men klarade av det jag skulle göra ändå! Var sjukt snabb i fingrarna idag! Ovanligt! Spelade en låt som heter vårsång och läraren frågade vad det var för känsla i låten, hur man associerar till våren. Och jag svarar att låten känns slaskig! Ni vet sånt där snöslask. Han blir tyst ett tag, sen flinar han och berättar att låten handlar om kärlek och romantik... Yepp, så romantisk är jag! :-P


Skulle ringa min praktikplats med idag, men det är ju inte så lätt när det inte finns något telefonnummer. Hittar det inte någonstans. :(

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards