Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Fredrika - 27 mars 2009 17:20

Nu har jag varit å jobbat, eller jobb kanske man inte kan kalla det, snarare leka!


Vi var på lekplatsen medan lillasyster sov. Vi gungade i ungefär en och en halv timme! (Man blir sjukt trött i armarna av att putta på så länge!) Under tiden pratade vi om viktiga saker, som att man får en "tjockis " mage när man är gravid. Om det är någon som har missat det så är det faktiskt så, sen berättade hon att babyn som finns INUTI magen kommer ut mellan benen! Och när bebisen väl har kommit ut är den så trött att den måste vila på mammas mage. Sen pratade vi om lite mindre viktiga saker, typ om vilka leksaker jag har, vilken färg mitt hus är i och vad jag skulle göra när jag kom hem.


Hon hade i alla fall väldigt många tankar om barn och hur de blir till! Och varje mening började: men du drika... Jätteroligt! :)


Lite mindre roligt var när det kom två (skit)ungar som stirrade. Hon blev lite ledsen, kände väl att hon inte var som de. Men när jag sa att jag trodde att de var avis på hennes rullis (rullstol) för att de glodde jättemycket på den blev hon glad igen!


Bara för att man är lite annorlunda är det okej att glo tydligen.


En helt annan sak nu, tyckte så otroligt synd om blondie (vår buss chafför som kör oss till skolan) han kom på vägen precis som vanligt, är dock jättehalt för det har snöat massor, och bussen måste stanna mitt i uppförs backen. Och sen kommer ju inte vi därifrån. Han fick hjälp från de som jobbar med att lägga om vägen där, men ändå, tänk att han vet att det sitter typ femtio personer som tänker eller säger: pucko, du fattar väl själv att du inte kan stanna mitt i uppförs backen?! Jag hejade i alla fall på blondie! Hade det varit Tage, vår gamle bussis, så hade han nog ställt sig upp och pratat i mikrofonen och sagt något i stil med "jo, nu är det såhär, att vi sitter fast!" på sitt lite läspande bonniga sätt. Sorry Sanna, men hittade inget annat sätt att förklara hans sätt att prata! :) nu ska jag packa, sen ska jag nog ta mig en liten lur... Ha't Gött! :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards