Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Fredrika - 3 februari 2010 21:46

Jag har fått sms från Robin!!!!  Just nu befinner jag mig bland de rosa molnen i himlen! Helt underbart att veta att han mår något överhuvudtaget! Vet att han har det kämpigt och att det är tufft, men han är där och det är ändå hyffsat! En underbar känsla sprider sig i min kropp nu! Och sms:et betyder att han har smugglat med telefonen ut i skogen. Förstår inte varför de ska ha fältvecka i två veckor medans andra ställen bara har i en?! Varför är det så olika med fältveckor och permissioner?!?! Tycker att det ska vara samma för alla.


Jaja, nu vet jag ju att han lever så jag ska väl egentligen inte klaga! Men det hade varit sjukt mycket bättre att ha honom hemma och nära än ute i skogen...


Men vi kommer överleva det här också, har vi klarat allt annat hittills så kommer vi att klara detta galant också. Och kära vänner där ute, även om vi inte har känt varandra så länge har det hänt tillräckligt mycket för att två människor skulle ha gett upp, men vi har varit otroligt starka. Bara våra bakgrunder är ett under! Att vi båda kan umgås med folk är helt otroligt, och att vi hittade varndra! Två trasiga själar som faktiskt passade ihop och behövdes ihop för att allt skulle bli bra! Helt otroligt! Men efter det här men lumpen och fältveckor och annat kommer vi att vara de starkaste på hela jorden. Vi kommer helt enkelt att vara bättre än bäst! =)


Oj, ett helt inlägg om kärlek! Inte jättelikt mig... Men man måste ju vara lite olik ibland också...


Pussar och kramar och annat till alla där ute i rymden! =)

Av Fredrika - 3 februari 2010 19:13

Idag har jag varit pigg och kry och på G igen! Härligt!


Efter skolan åkte jag in till Leksand och hämtade ett paket! Alltid roligt med paket! Det innehöll bra saker också! Ännu bättre!


Vi har diskuterat ci-implantat idag. Det var riktigt intressant. Diskuterade med allmänlinje på skolan, dvs döva. Om jag får ett barn som är dövt så skulle jag aldrig operera in ci på det. Absolut inte när det inte var en enda av de döva som skulle göra det på sina barn. Känns som att döva ändå är de rätta förebilderna, om inte de vill operera in det på sina barn varför skulle jag då som hörande göra det? Nä, inte. Om man nu är döv och får för sig att man vill ha ci så går det ju att operera in hela livet, det finns ju ingen tidsgräns för när man inte får operera in det.


Dagens låt är: Don't stop me now med Queen!   

Ovido - Quiz & Flashcards