Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Fredrika - 9 februari 2010 14:39

TÄNK ATT GÅ OMKRING OCH BARA VARA VACKER...


A: Tänk att gå omkring och bara vara vacker...

 

B: Då skulle man kunna tänka vad som hellst...

 

A: Kan man väl nu med...

 

B: Nu är man ju rädd att det ska synas.

 

A: Då skulle alla tycka om en innan man ens hade sagt nåt.



B: Åh! Han tänker säkert på nåt bra som han ska säga.

 

A: Ja! Vi följer efter tills han säger det.

 

B: Men tänk på alla avundsjuka!

 

A: Ja, usch, dom ja!

 

B: Du! Den där tror visst att han kommer att säga nåt bra snart!

 

A: Han tror viss att vi tycker såna som han!

 

B: Det är inte han som bestämmer vad vi ska tycka!?

 

A: Jag till exempel, tycker inte som han. Det är jag säker på-

 

B: Kom, vi går, så slipper vi höra vad han tänker säga.

 

A: Kommer han hit, så tänker inte jag höra på.

 

B: Jag låtsas bara vara intreserad.

Jag vill hellre veta hur man gör för att få håret sådär.

 

A: Men om man var vacker, då trodde säkert alla at man kunde sjunga bara man ville.

 

B: Då trodde alla att man var smart också.

 

A: Dom trodde att man var rolig, fast man aldrig hade sagt nåt kul. Dom trodde man kunde vara värsta komikern, om man bara orkade.

 

B: Jag har hört att människor tror att alla vackra är kloka, redan när dom är små.

och då blir dom det, för alla vill prata med dem och berätta saker för dom hela tiden.

Vem vill vara med en ful unge?



A: Men man kunde inget.

Man bara koncentrerade sig på att gå omkring och vara snygg.

 

B: Tills en dag då man inte var snygg längre.

 

A: Då var man - ingenting.

 

B: Nä...

Men jag skulle hellre ta det, den dagen, än att ha det som nu.

 

A: Nu är man ju ingenting - hela tiden,

Ovido - Quiz & Flashcards