Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

Idag är en bättre dag

Av Fredrika - 31 oktober 2009 12:25

Efter ett smärre samanbrott igår mår jag nu förvånansvärt bra. Jag tror att det har lugnat ner sig lite i min röriga hjärna, hela verkligheten kom nämnligen ikapp mig igår på kyrkogården. Det var inte speciellt roligt. Varken för mig eller någon annan.


Nu till något annat: Vet ni det här:

Fitta betyder våt ängsmark

Hora betyder trevligt gryningsljus om våren

och ditt jävla knarkluder betyder en liten tjärn med lärkträd som speglar sig i vattenytan och en älg som betar graciöst i förgrunden på fornnordiska.


Eller inte, men det skulle vara jävligt roligt om det nu betydde detta. Tänk vad många fina och roliga komplimanger man hade fått då...


En annan sak jag har tänkt på är Frankrikes förbud mot smala modeller. Frankrike har gjort en lag där det är förbjudet att ha smala modeller, redan här börjar detta likan ett skämt.. De vill alltså få bort den här grejen med ätstörningar och skönhetsideal och grejer. Men det löser ju inte problemet i sig. Problemet är ju inte att det finns ett ideal utan ETT ideal. Det skulle bli grymt mycket bättre om vi fick några fler ideal. För idealet finns ju fortfarande kvar, man ska ha platt mage, stora bröst, inte väga över 40 kilo osv... Alla vet om dem. Det är bara så synd att vi måste följa dem, och vi som inte råkar se ut som en barbie-docka är automatiskt fula. Det är något vi får lära oss att leva med helt enkelt. Suck.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrika - 13 februari 2011 16:49

Hej! Har bytt bloggplats. Fråga om den nya adressen om ni känner er värdiga. ...

Av Fredrika - 1 januari 2011 10:17

Jaha, då har vi ringt in det nya året då. Det har väl kanske inte precis börjat som jag har önskat men vi får väl se vart det lider så småningom.    Det har hunnit vara både julavslutningar och hemresande och julafton och jul och så sedan jag skr...

Av Fredrika - 5 december 2010 12:41

Idag är det Söndag... IGEN! Tycker det är söndag jämt! Söndag betyder Söndags-ångest! Ångest för att man inte hunnit göra alla läxor som man skulle hunnit med i helgen... Blää!   Igår kom i alla fall Robin hem. Känns skönt att ha honom i Sverige ...

Av Fredrika - 2 december 2010 19:27

I dagens samhälle pressas vi ganska bra av både ideal och livsstil, och det är banne mig inte konstigt att man är ihjälstressad när fötterna ska filas, smörjas och det ska klippas naglar, och kanske ska de målas också, benen ska rakas, smörjas och br...

Av Fredrika - 1 december 2010 20:30

Det går ju faktiskt att både njuta av en rejäl nys och göra bort sig totalt när man har en snorloska under näsan eller varför inte snor över hela jackan? Och så finns det den där härliga gamla repeterings-nysen, när man nyser tills tårarna sprutar,...

Ovido - Quiz & Flashcards