Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Jag mår bra

Av Fredrika - 16 februari 2010 20:23

Samma fråga varje dag

oftast samma svar

utan att tänka efter

så är svaret redan där

 

När man får frågan

och vill svara tvärtom, än vad man ska

Så håller man tyst om det

och svarar som vanligt

 

Frågan är: Hur mår du?

Du vill ibland säga

Jag mår skit

men svaret blir ändå oftast -

Jag mår bra!



Om sanningen ska fram

är det ingen som begär

att du ska säga

"jag har saknat dig"

till mig

 

det är ingen som begär

att du ska visa några känslor

le

och kasta armarna om

mig

 

du behöver inte vänta

inte ringa

inte tänka

inte offra något just bara

för mig

 

för om sanningen ska fram

är det ingen som begär

någonting så svårt och arbetsamt

av dig.


EN STOL

 

Utnyttjad av alla

Alla har vänt mig ryggen

satt sig på mig och tryckt

ner mig.

Jag är bara en av många,

men vem bryr sig?

Ni tänker:

"Aha, hon är ledig, henne tar vi!"

Jag känner mig sliten,

gammal i förtid

nertryckt

smutsig och förnedrad

utnyttjad

I början var jag snäll

Förut var jag mjuk

Nu är jag hård som sten

Pinar den som sätter sig på mig

Hårdare blir man med åren

av bitterhet...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrika - 13 februari 2011 16:49

Hej! Har bytt bloggplats. Fråga om den nya adressen om ni känner er värdiga. ...

Av Fredrika - 1 januari 2011 10:17

Jaha, då har vi ringt in det nya året då. Det har väl kanske inte precis börjat som jag har önskat men vi får väl se vart det lider så småningom.    Det har hunnit vara både julavslutningar och hemresande och julafton och jul och så sedan jag skr...

Av Fredrika - 5 december 2010 12:41

Idag är det Söndag... IGEN! Tycker det är söndag jämt! Söndag betyder Söndags-ångest! Ångest för att man inte hunnit göra alla läxor som man skulle hunnit med i helgen... Blää!   Igår kom i alla fall Robin hem. Känns skönt att ha honom i Sverige ...

Av Fredrika - 2 december 2010 19:27

I dagens samhälle pressas vi ganska bra av både ideal och livsstil, och det är banne mig inte konstigt att man är ihjälstressad när fötterna ska filas, smörjas och det ska klippas naglar, och kanske ska de målas också, benen ska rakas, smörjas och br...

Av Fredrika - 1 december 2010 20:30

Det går ju faktiskt att både njuta av en rejäl nys och göra bort sig totalt när man har en snorloska under näsan eller varför inte snor över hela jackan? Och så finns det den där härliga gamla repeterings-nysen, när man nyser tills tårarna sprutar,...

Ovido - Quiz & Flashcards