Direktlänk till inlägg 8 maj 2010

Kvinnor - Män

Av Fredrika - 8 maj 2010 21:03

  • Det här inlägget kan bli långt, men det kommer handla om kvinnor och män.

  • Kvinnor är betydligt mer lyhörda än män. Som barnaföderskor och försvarare av boet behövde de kunna känna av hårfina förändringar i sinnesstämmningar hos andra, som kunde vara tecken på smärta, hunger, skada, aggression eller depression. Detta kallas vanligen "kvinnlig intuition".

  • Den kvinnliga intuitionen har alltid förbluffat män som vänsterprasslat och ständigt ertappas.

  • En man måste först uppleva tårar, vredesutbrott och få sig ett par örfilar innan han fattar att det är något som inte stämmer. Eftersom det var männen som var ute och jagade mat stannade de aldrig tillräckligt längen i grottan för att lära sig läsa outtalade signaler eller man kkommunicerar människor emellan.

Vet ni?! Ibland eller ganska ofta faktiskt tycker jag att detta stämmer. Det är läskigt, kan inte männen lära sig att läsa signaler snart?!!!!

 

  • En undersökning har visat att när mäns hjärnor befinner sig i viloläge, så har minst sjuttio procent av hjärnans elekriska veksamhet stängts av. Undersökningar av kvinnors hjärnor visar en nittioprocentig aktivitet vid samma tillstånd, vilket bekräftar att kvinnor ständigt tar emot och analyserar infornation från sin omgivning. En kvinna känner sina barns vänner, förhoppningar, drömmar, svärmerier, hemliga farhågor, vad de tänker, hur de känner sig och för det mesta, vad de har för bus på gång. En man är vagt medveten om att det tycks bo en kortvuxen männoskoras i hans hus.

  • Morderna män hittar lätt vägen till en avlägset belägen pub, men hittar aldrig saker och ting i kylskåp och garderober. Ny forskning tyder på att mäns hjärnor letar i kylen efter ordet S-M-Ö-R. Om ordet är vänt åt fel håll kan han faktiskt inte se det. På grund av sitt tunnelseende rör mannen sitt huvud från sida till sida och upp och ner för att söka efter det "saknade" föremålet. Mäns ögon är inställda för att se på långt avstånd: det är därför de har så svårt att hitta saker på nära håll - nycklar, mobil, strumpor osv..


  • Män är jättebra på att känna igen och härma djurläten, vilket var en avsevärd fördel för jägarna på den tiden. Tyvärr finns det numera ingen större efterfrågan på den här förmågan. Pojkar får ofta skäll för att de inte lyssnar. Men när pojkar växer upp, inte minst under puberteten, genomgår deras öronkanaler plötsliga tillväxförlopp som kan orsaka tillfällig dövhet. Pojkar är bättre utrustade för att se än att höra.

Ett litet lexikon. Läs, uppfatta, ta in och LÄR!


  • GREJ (gjäij)

Enligt kvinnan: Allt som sitter under motorhuven på bilen.

Enligt mannen: Spännet på kvinnans bh.


  • SÅRBAR (soor-baar)

Enligt kvinnan: När man öppnar sig helt och hållet för någonannan.

Enligt mannen: När man spelar korphockey utan hjälm, suspensoar och andra skydd.


  • KOMMUNIKATION (kåm-muh-nicka-sjon)

Enligt kvinnan: Att öppet dela med sig av sina tankar och känslor till sin partner.

Enligt mannen: Att krafsa ned några rader på en lapp innan han utan förvaning sticker iväg över helgen med grabbarna.


  • ENGANGEMANG (äng-ga-sje-mang)

Enligt kvinnan: En åstundan om att gifta sig och bilda familj.

Enligt mannen: Att försöka låta bli att ragga upp andra brudar när han är ute med flickvännen.


  • UNDERHÅLLNING (und-där-holl-ning)

Enligt kvinnan: En bra film, konsert, pjäs eller bok.

Enligt mannen: Allt som kan göras medan man dricker.


  • ÄLSKA (ell-ska)

Enligt kvinnan: Det yttersta uttrycket för intimitet som ett par kan uppnå.

Enligt mannen: Det kvinnan håller på med medan mannen drar över henne.

  • FJÄRRKONTROLL (fjerr-kånn-tråll)

Enligt kvinnan: En pryl som man använder för att byta från ett tv-program till ett annat.

Enligt mannen: En pryl som man använder för att zappa mella alla 154 tevekanalerna var tredje minut.


  • Kvinnlig svenska:

Ja = Nej

Nej = Ja

Kanske = Nej

Förlåt = Det här kommer du att få ångra.

Vi behöver = Jag vill ha

Bestäm du = Det enda vettiga beslutet borde vara ganska uppenbart!!!

Gör som du vill = Det här ska du få igen för senare.

Vi behöver prata = Jag behöver klaga.

Visst... gör det du... = Jag vill inte att du gör det.

Jag är inte upprörd = Det är klart att jag är upprörd, din idiot!

Du är så... Manlig = Du behöver raka dig och du luktar svett.

Du är verkligen uppmärksam i kväll = Är sex det enda du kan tänka på?!

Var lite romantisk och släck ljuset = Jag har så feta lår.

Det här köket är så opraktiskt = Jag vill ha ett nytt hus.

Jag vill ha nya gardiner = och mattor och möbler och tapeter...

Häng tavlan Där = NEJ! Jag menar häng den Där!!!

Älskar du mig? = Jag tänker be dig om något riktigt dyrt.

Hur mycket älskar du mig? = Idag har jag gjort något som du verkligen inte kommer gilla...

Jag är strax klar = Sparka av skorna och se om det är något bra på tv...

Tycker du min rumpa är för stor? = tala om hur vacker du tycker att jag är...

Du måste lära dig att kommunicera = Håll bara med mig...

Hör du vad jag säger! = [Försent, du är redan död]

Var det lillen? = masa dig upp ur sängen och gå omkring med honom tills han somnar.

JAG SKRIKER INTE!!! = Jo, jag skriker för att ajg råkar tycka att det här är viktigt!


  • Mäns svenska:

Jag är hungrig = Jag är hungrig

Jag är sömnig = Jag är sömnig

Jag är trött = Jag är trött

Vill du gå på bio? = Jag vill gärna ligga med dig så småningom.

Får jag bjuda ut dig på middag? =Jag vill gärna ligga med dig så småningom.

Får jag ringa till dig någon gång? = Jag vill gärna ligga med dig så småningom.

Vill du dansa? = Jag vill gärna ligga med dig så småningom.

Snygg klänning! = Snygg urringning!

Du ser spänd ut, låt mig massera mig. = Jag vill kela med dig.

Vad är det med dig? = Vad är det för meningslöst, sjävförvålla, psykologiskt trauma du genomgår nu?

Vad är det med dig? = I kväll blir det tydligen inget sex.

Jag har tråkigt = Vill du ligga med mig?

Jag älskar dig = Nu går vi och ligger med varandra.



Ibland blir jag bara så trött på alla...

 

 
 
Ingen bild

=)

9 maj 2010 00:16

har läst, såklart,oroa dig inte (eller oroa dig om du känner så) för jag känner mig inte träffad =) älskar dig och försöker verkligen läsa av och ta in!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrika - 13 februari 2011 16:49

Hej! Har bytt bloggplats. Fråga om den nya adressen om ni känner er värdiga. ...

Av Fredrika - 1 januari 2011 10:17

Jaha, då har vi ringt in det nya året då. Det har väl kanske inte precis börjat som jag har önskat men vi får väl se vart det lider så småningom.    Det har hunnit vara både julavslutningar och hemresande och julafton och jul och så sedan jag skr...

Av Fredrika - 5 december 2010 12:41

Idag är det Söndag... IGEN! Tycker det är söndag jämt! Söndag betyder Söndags-ångest! Ångest för att man inte hunnit göra alla läxor som man skulle hunnit med i helgen... Blää!   Igår kom i alla fall Robin hem. Känns skönt att ha honom i Sverige ...

Av Fredrika - 2 december 2010 19:27

I dagens samhälle pressas vi ganska bra av både ideal och livsstil, och det är banne mig inte konstigt att man är ihjälstressad när fötterna ska filas, smörjas och det ska klippas naglar, och kanske ska de målas också, benen ska rakas, smörjas och br...

Av Fredrika - 1 december 2010 20:30

Det går ju faktiskt att både njuta av en rejäl nys och göra bort sig totalt när man har en snorloska under näsan eller varför inte snor över hela jackan? Och så finns det den där härliga gamla repeterings-nysen, när man nyser tills tårarna sprutar,...

Ovido - Quiz & Flashcards