Alla inlägg den 7 juli 2009

Av Fredrika - 7 juli 2009 22:58

Längtar efter en bil med riktiga bromsar!!!! Så man slipper vara livrädd för att man ska braka ut i skogen! Det är faktiskt gör-läskigt!!!

Av Fredrika - 7 juli 2009 21:12

Jaha, då är man sådär lagom trött! Mamma hade fått en idé om att cykla till Dammen idag, och knäpp som jag är följde jag med! Vi åkte vid halv två, var hos mormor halv fyra och fika sen åkte vi hem vid halv fem och kom hem vid sex igen! Fyra och en halv mil! Lite trött i ryggen, annars är det faktiskt inte så farligt! Åkte över remmene och ornunga dit, lite mindre vägar men ändå uppför hela vägen! Jobbigt!!! Tog vanliga vägen hem dvs. Boråsvägen och grudevägen! Det rulla fort i backarna! Särskillt vid s.björke Härligt! Började åska på vägen hem och såg ut som det skulle börja ösregna men vi klarade oss faktiskt!


Annars har jag tagit det lugnt idag, städat lite... Fast det blev inte så mycket renare för jag tröttnade ganska fort!


Imorgon ska jag åka med till Borås och hämta våran nya bil!!!! Jippie! ÄNTLIGEN säger jag! För pappas bil har inte varit direkt säker det sista! Den är gör-skruttig! Man är typ livrädd för att stanna i en uppförsbacke, för det finns inget dragläge, bromsarna är sjukt dåliga man måste typ ha plattan i mattan för att bilen överhuvudtaget ska bromsas! Den gnisslar och knarrar så man är änna orolig att den ska braka ihop om man kör över något gupp! Sen har den rostat också, men det kanske inte är så konstigt om den är nio år gammal! Men nu ska vi alltså få en ny bil! :) fast inte helt ny, ett år gammal! Ska bli så skönt! Men jag får säkert inte köra den än på ett tag! Får väl fjäska lite först! :p

Ovido - Quiz & Flashcards