Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Fredrika - 27 januari 2010 11:15

Idag är det onsdag, vilket betyder att det inte är så långt kvar till fredag. På fredag kommer Robin hem igen! :) Längtar! Hade en ganska lång sms-konversation med han igår kväll. Ovanligt lång, han slutade tidigare än vanligt nämligen. Det var härligt, känns bättre för mig nu. Hoppas att det gör det för honom med.


Idag är det alltså en lärarlös dag, eller kanske inte helt lärarlös. Tror att vi har lärare sista lektionen. Men det kan man ju aldrig veta. Hmm... Känns lite surt, hade kunnat vara hemma i sängen och sovin idag, men trodde att vi skulle få massa, massa uppgifter att göra. Fast det fick vi inte. Bara såna saker som knappt går att göra i skolan. Vi ska ta reda på vad våra namn och orter och dialekter betyder. Känns som om jag kan fråga mamma om det. Hon kan ju sånt.


Jaa, jag får väl fördriva tiden bäst jag vill fram tills halv tre eller nåt. Sen hade jag tänkt åka in till Leksand för att shoppa lite på apoteket. Ska nog även köpa ett busskort. Tror jag tjänar på det. Kan ju åka i hela dalarna och det är ju bra om jag ska till Falun, Borlänge eller hem. Kommer en liten bit på vägen om jag ska hem i alla fall. Förresten, mitt sj-prio kort är konstigt. Förstår mig inte på det.


Nä, nu ska jag låtsas plugga igen. Tjing-pling! :)

Ovido - Quiz & Flashcards