Alla inlägg under augusti 2009

Av Fredrika - 19 augusti 2009 14:31

Jaha hur har dagen sett ut hittills? Jo, packat, kollat på en sorglig film och bråkat med tanterna på biblioteket i vårgårda. Fy vad arg jag var! Men nu är det lugnt...

Av Fredrika - 18 augusti 2009 20:12

Oj, så mycket tårar det blev. Jobbade för sista gången hos lill-tjejen. Det blev ett riktigt gråtkalas när jag skulle gå. Saknar henne redan! Men jag fick ett kort på henne som jag redan har ramat in och en teckning som jag nog också ska sätta ram på, och ett presentkort! Blev jätteglad! Ska ta reda på min nya adress också så vi kan skicka kort! :) blev lite ledsen i ögat igen nu när jag skrev om det...

Av Fredrika - 17 augusti 2009 21:15

Har varit hos mormor nästan hela dagen idag. Vi har haft det trevligt och mysigt! Först var de och hämtade alla hjälpmedel som Tage hann få, sen kom en sköterska och hämtade medicinerna som var kvar också, det var skönt att få bli av med dem. Det var mycket morfinsprutor och andra tunga mediciner som det ligger ganska mycket värde i, så det var skönt att bli av med dem. Efter maten åkte vi till kyrkogården och tittade ut en gravplats. Det blev jämte en släkting till oss och under två träd, tror att det blir fint! Ett mysigt litet hörn! När vi gick på kyrkogården berättade mormor om de andra släktingarna som låg där och vi kom fram till att nästan alla på morfars sida har dött av cancer, så jag vet väl vad jag har att vänta. Å andra sidan är de väldigt sega på mormors sida, de flesta har blivi väldigt gamla! Vet inte riktigt vad som är värst/bäst.

Av Fredrika - 16 augusti 2009 21:19

Var i alingsås i eftermiddags med mamma. Vi gick på utställningen som var på kvarnen där, kommer inte riktigt igår vad den hette... Stampens kvarn? Har blivit så Jädra rastlös, nog för att jag var det förut också, men nu har det blivit ännu värre. Börjar redan få lite panik, vet inte vad jag ska göra imorgon, och är ensam hemma... Så jag har alltså panik för att jag inte har något att hitta på imorgon fast det inte ens är imorgon än?! Helt sinnessjukt!!!

Av Fredrika - 16 augusti 2009 12:17

Har börjat att packa nu, mest för att se hur mycket som ska med upp. Just nu är det "bara" fem väskor. Eftersom vi är två som åker upp kan vi ju ta med oss fyra väskor, sen åker mamma och pappa upp med bil två veckor efter och tar med sig cykel och annat som det inte är så bråttom med. Har planerat att åka hem på november lovet i alla fall! Och det blir väl något form av hej då på lördag tror jag. För er som ville och undrade alltså! Skulle ju vart på fredag men det sket sig ju, känns inte så roligt att ha kalas och begravning på samma dag. Jaja, ni får väl höra av er när ni kommer och vad ni skulle göra när ni planerat klart! Haha!

Av Fredrika - 15 augusti 2009 16:06

Blev iväg lurad på loppis i morse av Axel. Hoppas hennes lampa klarade sig hela vägen hem! Annars har jag inte gjort något särskillt, bara fortsatt att vara deppad. Det blev lite ändrade planer idag. Jaja, jag får väl fortsätta att inte göra något och vara nere. Fast ibland kan det vara ganska skönt det med!

Av Fredrika - 14 augusti 2009 22:42

Annonsen var inne i tidningen idag. Den var fin. Hämtade mormor i morse för att åka och handla med henne. Vi pratade om i måndags och gick i genom allt en gång till. Precis efter det såg vi en hare vid postlådan, vi tror att det var en hälsning från Tage. Det har inte funnits en hare där på hela året innan. Måste varit han. Sen gick väl dagen som den brukar, jag klippte mig och var hos lill-tjejen. Kvällen blev som den brukar bli när jag är ensam hemma, tyvärr. Men det är sånt det är. Får se vad som händer imorgon!

Av Fredrika - 13 augusti 2009 11:10

Vad har hänt? Vet egentligen inte. Just nu tror jag att det är slut på tårar. I tisdags var först min moster hos mormor och sen åkte jag och mamma dit på eftermiddagen. Mormor är ganska lugn och inte så värst nere, men det är så mycket praktiskt som ska fixas så jag tror att det kommer senare. Igår kom först begravningsbyrån och pratade, det gick lätt och bra. Vi fick det som vi ville ha det. Begravningsentreprenören kände Tage så han förstod hur vi ville ha det. Tage har burit så många kistor på andra begravningar att de lärt känna varandra. Det blev en fin annons i tidningen också. Ett kors med en ros som symbol och en fin dikt som mormor plockat fram. Den kommer in i tidningen (Borås tidningen) på fredag (i morgon). Jag mamma och mormor har valt psalmer till begravningen. Det bliv fina och inte så vanliga. Och prästen som vi också pratade med igår kommer att prata om naturen mest. Det var lite svårt att förklara för honom att Tage såg Gud i naturen, men det är absolut inte samma Gud som prästen ser. När vi pratade kom det fram att Tage brydde sig mer om sina barnbarn än om sina barn, men det ville inte prästen prata om. Förstår egentligen inte varför, för det är ju sant. Tage var också intresserad av allt. Han ville veta vad vi barnbarn gjorde, varför det, hur då och hur funkar det? Han var intresserad och ville veta mer om allt, det kvittade vad man sa så ville han alltid veta mer. Han var verkligen en natur människa också, han kunde stå och titta på ett löv, en bubbla eller vad som hellst i naturen hur länge som hellst. Han var verkligen fascinerad av naturen. Jag tror att det och envisheten är lite av ett släktdrag som alla vi barnbarn har fått från honom. Begravningen kommer bli den 21/8 med bara de allra närmaste. Övriga kan skänka en gåva till barncancer fonden.

Ovido - Quiz & Flashcards