Alla inlägg den 5 november 2009

Av Fredrika - 5 november 2009 21:19

Nu har jag kommit fram till att jag nog är lite sjuk i alla fall. Har försökt att förtränga det några dagar, men fick för mig den dumma idén att ta tempen. Konstaterade att jag är sjuk. Men det kan man nog ignorera i morgon med. Ska ju ha redovisning på teckenspråket. Inte bra att missa. Men det var inte det jag skulle skriva egentligen. Skulle ju presentera dagens låt: Barn av vår tid med Nationalteatern. Tycker grymt mycket om den! Så nu ber jag alla som läser detta att lyssna på den ögona böj! :)

Av Fredrika - 5 november 2009 17:48

Dagen idag: Vaknade och var redan deppad. Åt frukost, det blev inte bättre, sen var det dags för samling i aulan...
och efter detta mina vänner... Då kära vänner, var det dags för att jobba... Vi hade så kallad gårdsdag idag. Det vill säga att alla på hela skolan (och ja, det var ett visst svinn av elever) skulle hjälpa till och städa upp och fixa iordning. Min grupp råkade ut för att putsa fönstren i matsalen. Jag är verkligen sämst på att putsa förnster, tänkte att jag kan ju vara lite innomhus så kanske det inte märks att det fortfarande är kletigt. Men nähä då, städtanten tvingade oss alla att putsa ute. Det sög verkligen. Kallt, blött och åter kallt! Fy fasen. Efter detta "roliga" så återstod det att kratta löv. Inte så roligt tyckte jag.
Sådana här saker är inget för mig, klagade en hel del vill jag lova... Men något som faktiskt var roligt var att det började snöa på förmiddagen och fortsatte hela dagen! Tror att det fortfarande kommer några flingor i luften! Snart blir det nog sådär jul-mys-pys-vinter-snö mys hoppas jag på! :)

Ovido - Quiz & Flashcards