Alla inlägg den 23 november 2009

Av Fredrika - 23 november 2009 22:30

Får man bifoga en fil om man mejlar till ett fängelse?

Det är dags att ta klimatförändringarna på allvar - vi kan inte bara låtsas som det regnar!

Eftersom den nya fotbollsarenan

– och dess namn och smeknamn – är en angelägenhet för hela Göteborg borde man kanske helt enkelt ha kallat den Stadsplanen?

Hon råkade snubbla rakt in i ett handarbetande sällskap och fick besvär med stickningar i kroppen.

Om man vill ägna sig åt hundavel på ett seriöst sätt är det viktigt med etik. Det är också bra att ha en tik.

Arbetet som kvalitetsinspektör på yxfabriken innebär bland annat att man ständigt måste ha ögonen på skaft.

Fotboll och musikaler har mer gemensamt än man tror. Se bara på titlar som Gais and Dolls, Off Side Story, My Fair Play Lady, Spelbar på taket, begreppet Grease-fotboll och de danska supportrarnas sång om att vi e röda, vi Evita.

Två psykologer som möts, säger direkt i mun på varandra; "Hur mår jag"?

- Jag är från framtiden.

- Jaha, när började det?

- Nästa vecka.

Eftersom jag tänker höja min lön, Nilsson, så måste jag tyvärr ge er sparken! :D

Nu é de la kineserna som får första ching på volvo!

 

Det får räcka för idag! Helt klart på bättre humör efter detta, hoppas det varar!


Förresten, dagens låt: Helena av Ted Gärdestad. Mäktigt pianospel! :)

Av Fredrika - 23 november 2009 16:01

Jag är less på det här. Orkar inte med något mer nu. Allt, precis allt är på minus idag. Jag tar åt mig saker jag inte alls ska ta åt mig, och jag kan inte rå för det. Det suger. Har övat med lucia gruppen också, gick skit. Eller inte för oss som tecknar men för de som sjunger. Kan rekomendera öronproppar. Nu finns det säkert någon där ute i rymden som tycker att jag ska sluta klaga på dem som faktiskt försöker att sjunga. Ja, det kan jag hålla med om.. Men jag tänker såhär: Om man inte är sådär jättebra på att sjunga varför ställer man då upp i ett luciatåg och sjunger? Ja, man kanske inte vet att man inte kan sjunga... Det är klart, sant... men ändå. Man kan ju försöka skänka en liten tanke till oss som faktiskt vet vad ett gehör är, och oss som har ett gehör. Det är inte alltid roligt att höra falsk sång. Jag ska ha öronproppar hädan efter... Skit va're met! Som man så fint säger på min dialekt... JÄVLA SKIT DAG. Hoppas att det inte kommer några fler nu...

Ovido - Quiz & Flashcards