Alla inlägg den 8 november 2009

Av Fredrika - 8 november 2009 11:53

Jaha, då var det söndag igen. Snar är helgen slut. Inte för att jag har gjort överdrivet mycket i helgen, men det är ju liksom alltid roligt att vara ledig. Egentligen har jag väl bara cyklat in till Leksand och köpt ögondroppar... annars har jag försökt att vårda min feber på bästa sätt, nämnligen vila. Jag kan då meddela att detta har gått bra, för både febern och ögonen mår bättre. Annars ska jag väl försöka göra lite på alla svenska läxor vi har fått, ska berätta om en sak, plus skrivit en berättelse och läsa alla idiomen vi fick också... puh...


Kom hit och lyssna på tystnaden, den säger ingenting.

Det är det bästa jag har hört på länge i mitt meningslösa liv.

Kom hit och lyssna på tystnaden med mig.


Dagens låt är för övrigt Historien av Dia Psalma. Gillar den skarpt. Vet inte riktigt vad det är egentligen, men någon kombination av texten och hur de har byggt upp musiken. Att de delar på sången också kanske, man får liskon lyssna på låten tio gånger innan man hör hela texten. Det är lite intelligent. Hur de har satt ihop alla instrument också, det gör ju en väldans massa. Jaja, ni får väl lyssna själva och analysera!

Ovido - Quiz & Flashcards