Alla inlägg den 16 november 2009

Av Fredrika - 16 november 2009 16:09

Idag är det måndag! Och jag är glad! :) Men jättetrött, fast det gör ju inget för jag är ju som sagt väldigt glad! :) Kan det bero på att jag har övat med lucia gruppen idag igen?! Det är så fruktansvärt roligt att "sjunga" på teckenspråk! Urkul! Och jag hamnade på rätt sida också, så jag får teckna med rätt hand! Det är ju alltid roligt, inte för att det spelar mig så fruktansvärt stor roll, eftersom jag brukar teckna med båda händerna. Men det underlättar ju självklart om man får teckna med sin "riktiga" hand! :)


Min ögon är förresten mycket bättre nu, det är mest torra. Det beror nog på att förut när de inte mådde så himla bra, rann det mycket, och tårvätska är ju ganska uttorkande. Mitt exem runt munnen är också på bättringsvägen! Det är mest rött nu och kliar, förut var det ju var i också, då mådde jag inte så bra! Men det blir lite bättre för varje dag och det är jag glad för!


Min förälder ringde igår och rapporterade om helgen. Det hade verkat gå bra för dem i helgen. De var i Göteborg på musikal, men som jag fattade det hade själva storyn inte varit bara, men musikerna och dansarna hade varit superduktiga! Om två veckor eller vad det nu blir är det min tur att åka hem och gå på musikal! Rent! Hoppas att den är bra! Har faktiskt inte en susning om vad den handlar om!


Magen börjar knorra om att det är dags för mat snart. Unda vad man ska laga idag... Kanske quorn... Har ju lite lyx pasta kvar... Det är nämnligen så att allt som inte är nudlar är lyxpasta. När man är en fattig student får man lära sig att uppskatta det lilla, alltså är snabbmackaroner lyxpasta! Och just nu har jag extra lyxig pasta för den  är färgglad! Snacka om lyx! Men har typ ingen mat, måste nog gå och handla imorgon... Och ta en tur förbi apoteket, börjar änna bli stammis där! Borde skaffa mig ett rabatt kort! :)


Nu ska jag återgå till mitt musiklyssnande! Har hittat riktigt gamla och roliga låtar! Förresten dagens låt som är värd att lyssna på: Blomman av bandet Philemon Arthur & the doug. Väldigt rolig låt! :) (:


Ovido - Quiz & Flashcards