Alla inlägg den 6 april 2009

Av Fredrika - 6 april 2009 21:31

Var förresten besöks rekord igen i igår! Grattis mig en gång till!


Imorgon blir det till att gå upp tidigt, kl. 06:00!!, för att åka tillbaka med bilen och förhoppningsvis få den fixad. Sen tänkte jag och mamma kolla på tranorna på vägen hem, mest för att jag vill ta kort på dem! Och vid fyra ska jag leka med tjejen igen!

Av Fredrika - 6 april 2009 21:06

Okej, detta blir ett sånt där tråkigt inlägg där jag rabblar upp vad jag har gjort idag, men jag känner att det är det jag behöver just nu. Så det är mest för min egna del!


Var uppe ganska tidigt i morse, vid åtta. Åkte hemifrån vid halv nio till falköping. Bilen skulle lagas... Vi kommer dit i tid och allt är frid och fröjd. Vi hade lite problem med att hitta in till stan från bli affären, men det löste sig. Jag och mamma fikade och gick runt i affärer, medans vi väntade på att bilen skulle bli klar, var roligt att gå med henne! Det var längesedan vi gjorde det! Sen traska vi tillbaka och bilen skulle vara fixad och klar...


När vi har kommit en bit på vägen hem börjar den jävla lampan lysa igen. Båda blev såå arga och irriterade! Det var ju meningen att de skulle fixa bilen. Gah!


Var hemma i en kvart ungefär, sen bar det av till jobbet, eller "leket". Vi var ute och gungade, planterade frön och lekte i sandlådan. Hon pratar väldigt mycket när vi gungar och det är jätteroligt att höra vad hon tänker och så. Sen gick vi in och fortsatte leka!


När jag kom hem ringde jag syrran! Var jätteroligt att prata med henne! Blev jätteglad efter det också! Har pratat med henne jättemycket det senaste! Och snart kommer hon hem! :) det ska bli roligt!



Tack för kommentarerna också! Hade jag haft möjlighet att lyssna på de som hade gjort dokumentären hade jag absolut gjort det! Verkar verkligen intressant! Läste en resension av den i göteborgs-posten, där fick de kritik för att de som filmade inte hjälpe de drabbade mer, men jag håller inte med där faktiskt. Tror inte heller att det är så lätt att hjälpa till om man inte jobbar med drogmissbruk, absolut inte när de själva inte anser sig vara i behov av hjälp. Man måste nog kunna mycket om missbruk för att ge rätt vård och hjälp. Tycker i alla fall synd om alla de som vill sluta, men inte får någon hjälp.

Ovido - Quiz & Flashcards