Alla inlägg den 23 april 2009

Av Fredrika - 23 april 2009 18:32

"Då vi träffades andra gången hemma hos henne slog det till ordentligt. Jag hamnade i något slags svävande tillstånd. Jag kunde inte koncentrera mig. Tankarna flög hit och dit, virvlade runt och ville inte landa. Dagarna efter blev det värre. Jag mådde illa, magen betedde sig konstigt, mina ben och händer skakade och fötterna lydde mig inte längre. Jag såg spöken och visioner och snubblade över mina ord. Jag gick omkring i en dimma och glömde hela tiden allt. Jag fick titt som tätt gåsgud och rysningar i hela kroppen. Jag kunde inte sluta tänka: vad håller jag på med? Vad ska jag göra? Jag visste ingenting längre. Och inne i huvudet satt den och gungade. Kärleken..." Är det inte fint? Tycker att det är jättefint och mitt i prick!

Av Fredrika - 23 april 2009 17:27

Ibland så händer det. Att man går på stan eller till stationen och så ligger det en sko på trottoaren och så undrar man vems sko det kan vara. Om han eller hon hade bråttom. Ibland kan det vara en riktigt fin sko, då känner jag att jag helst vill gå och leta efter honom som skon tillhör...

Av Fredrika - 23 april 2009 17:19

-Hur mår du?


-Fråga inte det.


-Varför det?


-Du får inget bra svar.


-Jag frågade bara hur du mår.


-Tack men fråga inte mer. Jag är kär och du vet hur jag mår.


-Okej.



Av Fredrika - 23 april 2009 09:34

Nu kommer det igen, men jag har sett det igen.


Vad fan är tjejrock? Det brukar heta tjejrock när man pratar om tjejer som spelar eller sjunger rock. Men det är väl inget bra begrepp, eftersom tjejer inte är en sorts musik, utan en sorts människa! Ordet tjejrock säger ju ingenting om hur musiken som spelas låter. Det är väl vilket temprament och vilka idéer musikerna har som spelar roll och inte vilket kön? Skulle vårat band då spela tjejrock? Antagligen. Spelar då nightshift pojkskräckpunk? Vad är det för skillnad mellan pojkrock och tjejrock? Är pojkrock mycket bättre för att det är killar som spelar då?


"some people have to inject something every day. I have to eject something every day or I go crazy." sagt av den amerikanska poeten och rocksångerskan Patti Smith om behovet att skapa.


Och nu vill jag ha svar på mina frågor!!!

Ovido - Quiz & Flashcards