Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Fredrika - 6 juni 2009 11:24

Haha! Måste bara skriva!


Alltså, det jag kommer komma ihåg bäst av min student är: när vi sitter på middagen, alla klasserna har trängt in sig i entrén på kulturen och jag å Axel råkar komma sist... (pga diverse behov...) Axel sätter sig på ena sidan å jag måste sitta jämte våran tråkiga lärare, så vi sitter alltså nästan mittemot varandra. Brevid Axel sätter sig Torin, en lärare. Vi blir bjudna på potatisgratäng och kyckling. Axel som säger något viftar lite med besticken och råkar vifta iväg lite potatisgratäng på Torin... Jag råkar upptäcka det innan Axel och blir helt plötsligt väldigt intresserad av min mat för att inte bryta ut i världens skratt anfall!!!! Torin märker också vad Axel har gjort och säger: "Tack för den!" Och Axel fattar ju ingenting! Sen sitter han och diskuterar att det var tur att hon inte langade iväg blodpudding på honom, för det tyckte han inte om!!!! Är det något jag kommer komma ihåg så är det just det här!!! Och kanske Klas-as i blommig klänning och gummistövlar! Han sjöng "snälla, snälla, snälla" och då är den klädseln ett måste! :)

:)

Av Fredrika - 6 juni 2009 08:42

Haha! Jo det är klart att man måste städa efter kalaset! Men man måste ju städa före också, kan ju inte ligga massa dammråttor när släkten kommer och synar! :) nu blir det snart städning och mera matlagning! :) det ska bjudas på paj och fryst tårta! Och eftersom en del av min släkt äter väääldigt mycket ska vi tydligen göra fyra långpannor med paj och tre stora tårtor! Jag kan nästan slå vad om att det inte blir något över! Så ser min dag ut! Bäst att jag traskar upp från sängen och sätter igång! Först ska jag äta, för jag glömde göra det igår när jag kom hem!!!

Mys

Av Fredrika - 6 juni 2009 01:13

Kompis myset är det bästa myset!!!!


Har fixat inför firandet imorgon hela dagen idag! Hela tjocka släkten kommer. Då var det trevligt och mysigt att bli avbruten för att tjattra med kompis! Funderade på när jag kom hem nu om jag skulle städa lite till, men resten att folket här hemma sover så det kanske får vänta tills imorgon... Vad konstigt och osammanhängande det blev! Som vanligt med andra ord! :) kram å banan på er! :)

Ovido - Quiz & Flashcards