Alla inlägg under maj 2009

Av Fredrika - 10 maj 2009 20:23

Nu är den 40e filmen tittad på! Och det var en riktig snyftare, vilket passade bra när det är en nedåt dag. Nu du som inte trodde jag kunde se 40 filmer innan jag blir 19 nu jävlar har jag bevisat att jag visst kan, bara jag vill! Envis som en jävla åsna!

Av Fredrika - 10 maj 2009 11:33

Gjorde världens snyggaste tavla igår! Fick faktiskt till den precis som jag ville ha den! Knåpade även ihop lite snygga mönster med pastan, har målat den nu på morgonen med! Så nu är det bara att pilla av mjölet och sy kvar! Förutom att det har gått så bra med målandet mår jag skit, men det bryr vi oss inte om nu. Det får jag väl ändra på någon annan gång när jag har tid. Suck

Av Fredrika - 9 maj 2009 22:13

Jaha folk. Jag vet inte riktigt hur det känns. Tror att det känns allt på en gång. Men just nu mest tråkigt. Har väl vetat det ett tag, men alltid tråkigt när det händer. Får väl hitta något nytt istället.

Av Fredrika - 9 maj 2009 17:14

Hihi! Jag har fem olika vax i håret, alltså hår vax och inte bivax, och ändå ser jag ut som en urdiskad diskborste! Det är inte rättvist!

Av Fredrika - 8 maj 2009 21:30

Idag har jag stört mig på massa saker! Antagligen är det för att jag är trött, men det är ändå rätt bra saker att ändra på!


På praktik platsen jag är på nu finns det personer som är blinda, och visst att man ska berätta vad andra gör och vilka som är i rummet, men går det inte till överdrift när man berättar att personen som sitter brevid sitter och krampar och spyr? Och hur det ser ut när den här personen gör det? Hade det varit jag hade iaf jag mått bättre av att inte veta hur spyan ser ut i detalj.


Sen var det en annan sak som irriterade mig, bara för att man är blind eller har en cp-skada ska man bli behandlad som ett barn. Visst att det inte går att veta hur mycket två av personerna där förstår, men man måste ändå utgå från att de förstår allt.


Så idag gick jag och störde mig på massa småsaker på praktiken, sen jobbade jag här hemma och tänkte på allt jag hade stört mig på, som att brukarna inte får hjälpa till tillräckligt mycket osv. Så jag tänkte att jag antagligen är likadan själv! Så jag testade lite nya grejer med tjejen som vi inte har gjort tillsammans innan, utan saker som jag har gjort själv medan hon har tittat på. Tänkte att det är ännu viktigare där, eftersom hon är liten och lär sig nya saker hela tiden. Några av sakerna gick bättre än vad jag har trott innan. Det är så svårt att börja med nya saker när man har sina gamla rutiner som man följer till punkt och pricka! Det blir så jobbigt om man ska bryta mönstret och göra något nytt! Ibland är man så enkelriktad och enkelspårig! Men idag har jag lärt mig att utmana de jag jobbar med! Klarar de inte av det jag vill att de ska göra idag är det ju bara att försöka imorgon igen! Och nästa dag och nästa, och någon gång kanske det funkar, det vet vi ju inte om vi inte försöker! Men jag förstår ju att man inte ska pressa dem! läste igenom det jag har skrivit och insåg att det lät som om jag ska pressa brukarna tills de gör som jag vill, men så är det absolut inte. Men jag vet att de många gånger kan mer än vad de visar och får göra, och det tycker jag är så synd.

Av Fredrika - 8 maj 2009 19:08

Grattis mamma! Du får en snygg present! Eftersom det är jag som har designat! :)

Av Fredrika - 7 maj 2009 21:44

Attans, det är en dag i morgon också... Orkar inte! Vill att det ska vara 27, 28 maj eller nåt, så man slipper några av alla jobbiga dagar... Längtar dit! :)

Av Fredrika - 7 maj 2009 15:41

Är trött, har ont i huvudet och mår illa. Kan det bli mycket bättre? Jadå, orkestern ställer ju inte in bara för att jag inte är pigg, så det blir allt till att traska dit sen... Suck, suck, suck och megasuck.

Ovido - Quiz & Flashcards