Alla inlägg under maj 2009

Av Fredrika - 6 maj 2009 16:41

Grattis Elton en gång till, till körkortet!!!! Du har verkligen förtjänat det! Så som du har kämpat! Är faktiskt lite stolt och extra glad, då det känns som om jag också har klarat körkortet idag! Är den enda som har vetat om uppkörning och skrivning!! Det var egentligen inte alls det jag skulle skriva!


Jag har kommit på en bra, tror jag, födelsedagspresent till min mamma som snart fyller år! Men det blir lite försenad, hoppas att det inte gör något! Puss och kram på er alla! Ha en bra dag, så ska jag också försöka så gott jag kan! :)

Av Fredrika - 6 maj 2009 12:42

GRATTIS ELTON TILL KÖRKORTET!!!!!!!!! :)

Av Fredrika - 5 maj 2009 21:04

Jodå, här kommer hela berättelsen! Tro inte att ni slipper undan!


Åkte igår vid fyra, det gick bra i början i alla fall, skulle byta tåg i Nässjö för att åka till Hässleholm. Tåget till Hässleholm var försenat med 40 minuter, vilket innebar att bussen som skulle åka ut till önnestad åkte innan tåget kom till stationen... Skulle egentligen varit på skolan 20:00 för att hämta mycket till rummet, hade inget telefon nummer att ringa eller namn på den som hade nyckeln. Kom till skolan 21:00 istället och ser först inte en kotte... Men tillslut efter många frågor, telefonsamtal och snälla människor (himla tur att det finns sådana!) slapp vi sova utomhus...


Man delade ett hus på fyra personer. Man fick var sitt eget litet rum (mindre än det rummet jag har nu faktisk, och då är det litet.), men toa, dusch och kök var gemensamt. Inte riktigt min stil med andra ord...


Idag fick vi information om vad man läser första och andra året, och vi gjorde också en teckenspråksövning (alltså ingenting i svenska och samhäll... Ganska dåligt faktiskt.) som någon kanske redan har listat ut så trivdes jag inte så bra där. Tyckte väl att bemötandet var ganska dåligt. Har hängt upp mig på en sak de sa också! De sa nämligen att de erbjuder en teckenspråkig miljö, men det var inte en enda på skolan som var helt döv, bara två styckna döva lärare som hörde lite, lite grann. Då tycker inte jag att det är en teckenspråkig miljö... De har dessutom "tysta" lektioner, vilket innebar att de var tvungna att enbart prata teckenspråk. På de andra två skolora jag har varit på har de inte behövt att tvinga eleverna att prata teckenspråk, utan det verkar som att det har varit naturligt att göra, även om man inte kan så mycket. Nä, hit kommer jag inte flytta! I önnestad har man inte möjlighet att prata teckenspråk med döva, vilket jag anser att man absolut lär sig mest på, i örebro och leksand har man den möjligheten, och man blir liksom tvingad till det naturligt då man umgås med döva. Nej, det är faktiskt ett stort minus!

Av Fredrika - 5 maj 2009 15:17

Jaha, då är man påväg hem igen. Har väl gått bra idag, det var värre igår när vi kom, tåget var sent, vi missade bussen, ingen på skolan, inget rum ingenting... Men idag gick det bra, fast jag trivdes inte alls på skolan, vet inte om det har att göra med det igår eller något annat. Tyckte att det var ett ganska dåligt bemötande där. Är väldigt glad över att jag har kommit in i leksand! Nu ska jag köpa en slurk kaffe! :)

Av Fredrika - 4 maj 2009 17:10

Jaha, då var man påväg ner till hässleholm och önnestad för fler test och prov. Är förresten fjärde reserv i örebro. Ganska bra, har en liten chans att komma in i alla fall. Nu är jag trött och ska vila...

Av Fredrika - 3 maj 2009 11:02

Min granne är ledsen. Det hade tydligen varit någon som hade vält hans bikupor på fyllan. Bina som bodde i kupan hade dött.

Av Fredrika - 2 maj 2009 16:24

Har jag blivit lurad? Jag har fått en jättekonstig enkrona! Såhär ser den ut: framsidan är som vanligt med en bild på kungen, men baksidan är det liksom bara streck på och så står det pyttelitet: den underbara sagan om ett land på andra sidan havet. Och kronan är tryckt i år! Ska den se ut såhär? Och det allra konstigaste är att vi har två likadana! Kan någon pengakunnig svara? Ska den se ut såhär? Jag tycker den är skum, och lite religiös...

Av Fredrika - 1 maj 2009 22:00

Glömde det roligaste av allt! När vi var ute i trädgården och gungade skrek lillasyster jättemycket och var super trött. Jag satte henne i gungan och putta på sen gick jag iväg för att titta var stora tjejen gjorde och när jag kom tillbaka en och en halv minut senare sover lillasyster så sött i gungan! Så otroligt gulligt! Zzz Zzz Zzz

Ovido - Quiz & Flashcards