Alla inlägg under april 2009

Av Fredrika - 15 april 2009 21:20

Kompis: på din födelsedag är jag i alingsås och dansar... Lite komiskt. Hade väl varit en bra present att kolla på Bröd när hon dansar annars! Men det är ju med jobbet och FBU...


Axel: var ni inte en hel massa som skulle med?


Ska ringa palatset imorgon och kolla tider, måste redan vara ledig 5 dagar av praktiken...


Oliver & Olivia: Grattis på namnsdagen! Känner minst två av varje... Sådär, då var det avklarat! :)

Av Fredrika - 15 april 2009 21:14

Idag har jag märkt att det inte går att vara uppe med tuppen när man jobbar mycket och sent. Är helt slut...


Idag har jag hetat: bröd, drika, britta, poppis, anna-greta, neli och kjell... En som gillar att döpa om folk på Najaden...

Av Fredrika - 14 april 2009 20:35

Gick in på ica på vägen hem från jobbet och såg att de hade FRANK'S!!!!! Blev hur glad som hellst och trallade en liten trudelutt i ren eufori! (gubben som stod brevid tittade vääldigt konstigt!) Axel lurade nog mig förut när hon sa att de hade slutat tillverka dem. (hon kanske gjorde det med mening för att ta alla franksen för sig själv...?) Så nu har jag gått och varit ledsen, sur och arg helt i onödan. (och haft abstinens!) de hade nog bara lite uppehåll i produktionen! Så nu ska jag dricka ännu fler än vad jag brukar för att kompensera för dem jag inte drack när jag trodde att de hade slutat tillverka dem! Typ...

Av Fredrika - 14 april 2009 20:23

Ojojoj! Var på Najaden klockan tio i sju i morse. Var jättejobbigt att gå upp tjugo i sex, tur att man börjar vid ett imorgon!


Har aldrig hört så många svordomar på samma dag som jag har gjort idag, och jag har nog inte fått så många kramar på samma dag heller! Var en av de som bor där som var på dåligt humör, därav svordomarna! Alltså inte personalen som svor åt mig för att jag var oduglig!


Resten av de som bor på najaden gillade att kramas! Det var ganska påfrestande psykiskt men inte så jobbigt fysiskt. Psyket tar ju stryk i början när man inte är van och har lärt sig att sortera och stänga ute det som de säger.


Jobbade/lekte direkt efter att jag var färdig på Najaden. Vi gungade, lekte med tågbanan och badade. Mycket skvätt och söl i badet när båda barnen badade i samma minimaliska bad-balja. Fick egentligen bara plats en unge där, men de var bestämda och övertalade mig så båda fick vara med... Blev allt lite tårar och skrik och nyp...


Fortsätter jag att göra såhär mycket på samma dag kommer jag gå in i väggen inom tre dagar. Snart är det spelning också, jag borde verkligen börja öva...

Av Fredrika - 13 april 2009 20:26

Snart ska jag nog sova... Inte för att jag tror att jag kommer somna, men försöka kan man ju alltid. Måste försöka att somna tidigt för jag ska upp gör-tidigt imorgon! Är jättespänd och förväntansfull! Håll gärna en tumme för mig imorgon! Men jag tror nog att det ska gå bra! :) (detta var verkligen ett helt meningslöst inlägg, men jag hade tråkigt!)

Av Fredrika - 13 april 2009 12:05

Blev aldrig någon jogging runda igår. Tog den idag med syster istället. Hade för ont och det var för varmt igår, gick först en lång runda och sedan en kortis istället. Var på bio också! Jag tror filmen var bra, det var lite svårt att säga! :)


Nu har jag typ fått blodsockerfall så jag får väl snaska i mig något sött, sen ska jag nog måla. Har fått jättemycket ny inspiration nu, den kanske kom med våren!!


Imorgon börjar min praktik! Ska bli jätteroligt! Har nog rätt höga förväntningar så jag hoppas de håller måttet! :)

Av Fredrika - 12 april 2009 09:50

-Har vi ägg på menyn idag? -Nej, jag har torkat bort det!

Av Fredrika - 12 april 2009 09:39

Skönt att ligga och lyssna på fåglarna på morgonen! Känns verkligen som vår då! Och man slipper tänka på att man har ont överallt. Idag är det värst i fingrarna, suck. Hatar när jag är stel och har ont i dem, man blir så handikappad då...


Så idag tror jag att jag ska ta det lugnt! Har ju inte direkt varit ett lugnt lov annars, får väl ta igen det idag! Jag tror att jag ska jogga eller köra intervall idag, men vet inte riktigt än, har lite för ont kanske. Får väl se vad som händer!


Är det någon som vill umgås så är det fritt fram idag!! :)

Ovido - Quiz & Flashcards