Alla inlägg under juli 2009

Av Fredrika - 10 juli 2009 21:27

Jag lyssnar gärna på dina problem. Jag ger dig gärna råd om du vill ha. Men kan DU lyssna på MIG en enda gång?

Hmm

Av Fredrika - 10 juli 2009 21:26

Varför är det så lätt att råda andra och svårt att lyssna på sig själv?

Av Fredrika - 10 juli 2009 21:24

"Om du står bakom min rygg så värmer jag din mage. Då blir vi starka tillsammans."

:)

Av Fredrika - 9 juli 2009 22:31

"Jag gillar musik som vill säga nåt, för det är vad som passar mig..."

Grr

Av Fredrika - 9 juli 2009 21:13

Jag förstår inte vad det är för fel med att vara tjej! Varför får inte tjejer göra lika mycket roliga saker som killar? Vaddå, bara för att man är tjej så kan man inte köra bil! Har man fått sitt jäkla körkort kan man väl köra lika bra som alla andra som också har eller? Varför är saker som killar gör mycket mer värda? Till exempel om jag stryker skrynklig tvätt, ses det som något jag borde göra och alltså inget märkvärdigt. Men om en kille stryker samma tvätt behöver han inte göra något på flera veckor för han har varit så duktig! Ibland känns det som killar tänker som att det finns någon slags "duktig"mätare! Typ stryka, tvätta, diska, städa är värt 75/100 poäng var, medan om man är tjej är det värt max tio för allt... Och deras mätare tycks inte nollställas lika ofta som kvinnors... Blir så frustrerad! Såhär är det i alla fall i våran familj, tvättar pappa någon gång anser han att han inte behöver göra något på en hel månad, men han tänker inte på att vi andra tvättar varje dag... Lagar han mat är det mer värt än om man har: tvättat bilen, klippt gräset, tvättat och putsat fönster samma dag... Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker i alla fall att det inte stämmer! Orättvist är vad det är!


Det är precis samma sak i arbetslivet, kvinnor får streta och jobba lika mycket som män men får inte lika mycket betalt för det! Skamligt! Och varför är alla jobb inom vården underbetalda? Är det kanske inte viktigt att ta hand om människor? Nä, det är nog inte lika viktigt som att sitta vid en maskin och skruva skruvar... För det har väl inte att göra med att det är många många fler kvinnor i vården är i industrierna?! Man får ju aldrig några pengar av vården, man måste bara ge och ge, industrier får man ju tillbaka pengar av. Alltså måste det vara viktigare än att vårda och ta hand om och se till att människor får ett så bra liv som möjligt! Någon som inte har fattat att jag är upprörd?!

Av Fredrika - 8 juli 2009 21:29

"fast du alltid missfärgar din tvätt är du det vackraste jag sett"

Av Fredrika - 8 juli 2009 16:17

Tog en sväng i nya bilen till nossebro och fåglum! Det gick jättebra! Den är härlig att köra! :) Råkade få med mig lite skivor från ginza också... :p Sitter och lyssnar på dem nu... Väldigt bra! :) Nu ska jag bara ta det lugnt resten av dagen! :) Lyssna och njuta!

Av Fredrika - 8 juli 2009 14:07

Bilen är hemma!!! :) jätteskön att köra!

Ovido - Quiz & Flashcards